SPLIT, 26. ožujka 2004. (Hina) - Odgovornost za pojavu klizišta i oštećenje kolnika na dionici autoceste Zagreb - Goričan između Brezničkog Huma i Novog Marofa, na čvorištu kod Varaždinskih Toplica, snosi tvrtka koja je izvodila
geomehaničke istražne radove i nije detektirala klizište u tlu - kazao je bivši ministar obnove, graditeljstva i javnih radova Radimir Čačić, saborski zastupnik HNS-a, odgovarajući večeras na pitanje gledatelja u emisiji "Cenzura" splitske "Televizije Jadran".
SPLIT, 26. ožujka 2004. (Hina) - Odgovornost za pojavu klizišta i
oštećenje kolnika na dionici autoceste Zagreb - Goričan između
Brezničkog Huma i Novog Marofa, na čvorištu kod Varaždinskih Toplica,
snosi tvrtka koja je izvodila geomehaničke istražne radove i nije
detektirala klizište u tlu - kazao je bivši ministar obnove,
graditeljstva i javnih radova Radimir Čačić, saborski zastupnik HNS-a,
odgovarajući večeras na pitanje gledatelja u emisiji "Cenzura"
splitske "Televizije Jadran". #L#
Tu je dionicu Čačić svečano pustio u promet prije parlamentarnih
izbora te prije roka i bez uporabne dozvole.
To se, kazao je, može dogoditi na svim autocestama u Hrvatskoj, ako
bude takvih vremenskih nepogoda kakve su tamo ovog trenutka i zbog
čega su osim ceste oštećene i željezničke pruge na više mjesta. Na tom
terenu imamo velikih klizišta, kazao je Čačić, zbog čega je cijena
izgradnje malog tunela na tom području jednaka izgradnji tunela
Kapela.
Međutim, na točki na kojoj se pojavilo oštećenje, nastavio je, na
žalost, nije bilo uopće projektirano ni predviđeno klizište, jer ga
geomehanički istražni radovi nisu ni dekektirali, tako da to ni na
kakav način nema veze s uporabnom dozvolom ni s građanjem ni s
izvođačima, jer projektant jednostavno nije predviđao klizište.
Naravno da se zbog toga može i treba pozvati na odgovornost tvrtku
koja je radila geomehaničke radove, kako to da nije otkrila klizište,
ali je i činjenica, dodao je, da su u tlu moguća iznenađenja i to nije
ni prvi ni zadnji takav slučaj. Bit će ih možda i više, zaključio je
Čačić.
Klizišta su se pojavila još početkom prošlog tjedna, a obilne kiše
ovoga tjedna prouzročile su sve veća oštećenja, a posebice na izlazu i
ulazu na autocestu, kod čvora Varaždinske Toplice, gdje se zbog
klizanja tla podignuo asfalt na kolniku i do visine od 75 centimetara.
To je potpuno onemogućilo promet, pa su i ulaz i izlaz s autoceste kod
Varaždinskih Toplica bili zatvoreni. Nakon djelomične sanacije
kolnika, od 16 sati čvor Varaždinske Toplice je ponovno otvoren za
promet.
(Hina) ydstr ymć
(Hina) ydstr ymć