ZAGREB, 26. ožujka 2004. (Hina) - Modernizacija i obnova željeznice neće se zaustaviti, poručio je s današnje Vladine sjednice hrvatski premijer Ivo Sanader.
ZAGREB, 26. ožujka 2004. (Hina) - Modernizacija i obnova željeznice
neće se zaustaviti, poručio je s današnje Vladine sjednice hrvatski
premijer Ivo Sanader.#L#
Vlada nastavlja s programom obnove HŽ-a, koja je jednako važna kao i
autoceste, ali se u praksi dobrog gospodara moramo "pokriti dekom
koliko je dugačka", istaknuo je Sanader.
Vlada se, naime, danas suglasila s ugovoranjem druge tranše kredita,
u ukupnom iznosu 73,5 milijuna eura, s njemačkom Kreditnom bankom za
obnovu (Kreditanstalt fuer Wiederaufbau - KfW) namijenjenom obnovi i
modernizaciji željezničke infrastrukture na glavnim prugama (koridori
X Vinkovci - Tovarnik, Vb Zagreb - Rijeka i Vb 1 Zagreb - Oštarije -
Split).
Kredit se, pojasnio je ministar mora, turizma, prometa i razvitka
Božidar Kalmeta, uglavnom odnosi na modernizaciju ličke pruge,
konkretno dionice Oštarije - Split.
Projekt obnove i modernizacije željezničke infrastrukture na glavnim
željezničkim prugama, osim potpore iz državnog proračuna, financira se
i dugoročnim zajmom KfW-a.
Riječ je o kreditima u ukupnom iznosu 180 milijuna eura, koji će se
ugovoriti u tri tranše (po 70 milijuna eura prošle i ove godine, te 40
milijuna iduće godine).
Kalmeta je članove Vlade izvijestio da je danas u Narodnim novinama
objavljen natječaj za predsjednika Uprave HŽ-a, da će biti otvoren 15
dana, te pozvao zainteresirane da se prijave.
Vlada se suglasila i s potpisivanjem ugovora s njemačkom vladom o
financijskoj suradnji (2002.), putem kojega će njemačka vlada preko
KfW-a financijski sudjelovati u projektu lokalne opskrbe vodom i
zbrinjavanje otpadnih voda u južnoj obali Jadrana.
KfW bi sudjelovala sa zajmom od tri milijuna eura, potporom u iznosu
milijun eura, te zajmom do 12 milijuna eura. Korištenje tih sredstava
bilo bi utvrđeno pojedinačnim ugovorima, a krajnji rok za njihovo
sklapanje bio bi kraj 2010.
(Hina) xum/xbn yaz
(Hina) xum/xbn yaz