ZAGREB, 24. ožujka 2004. (Hina) - Tek oko trećine ili 35 posto hrvatskih poduzeća usluge koje pružaju poslovna udruženja (PU) ocjenjuju pravovremenima i odgovarajućima, a njih manje od polovice, točnije oko 40 posto drži da su ta
udruženja učinkovita u zastupanju potreba poduzeća te ih prepoznaju kao nositelje promicanja interesa gospodarstva.
ZAGREB, 24. ožujka 2004. (Hina) - Tek oko trećine ili 35 posto
hrvatskih poduzeća usluge koje pružaju poslovna udruženja (PU)
ocjenjuju pravovremenima i odgovarajućima, a njih manje od polovice,
točnije oko 40 posto drži da su ta udruženja učinkovita u zastupanju
potreba poduzeća te ih prepoznaju kao nositelje promicanja interesa
gospodarstva.#L#
Pokazalo je to danas predstavljeno istraživanje "Razvoj poslovnih
udruženja u Hrvatskoj" kojeg je proveo Institut za međunarodne odnose
(IMO) u suradnji s američkim Center for International Private
Enterprise (CIPE).
Prema riječima voditeljice tog istraživanja Sanje Maleković iz IMO-a,
istraživanje se temelji na rezultatima ankete na reprezentativnom
uzorku 300 poduzeća iz Zagreba, Splita, Rijeke, Osijeka, Zadra, Pule i
Varaždina, a za finalni izvještaj korišteni su i ostali dostupni
relevantni podatci, npr. iz Izvješća o konkurentnosti Hrvatske iz
2002.
Značajan dio poduzeća obuhvaćenih ovim istraživanjem, njih 22 posto,
uopće ne koristi usluge PU-a, čak i ako su članovi tih udruženja. Oni
koji, pak, koriste njihove usluge uglavnom su njima zadovoljni - njih
65 posto, a potpunosti je zadovoljno njih 10 posto.
Konkretno, poduzeća su anketirana i o zadovoljstvu korištenih usluga
Hrvatske gospodarske komore (HGK), koje 49 posto ispitanih poduzeća
drži uglavnom zadovoljavajućima, a njih 18 posto potpuno
zadovoljavajućima, dok ih je 25 posto nezadovoljno, a 8 posto potpuno
razočarano uslugama HGK.
Rekavši kako je Hrvatska zemlja europske tradicije, predsjednik HGK
Nadan Vidošević je ove rezultate komentirao riječima da je
istraživanje vođeno po američkoj metodologiji i američkim mjerilima,
koja ne priznaju većinu europskih standarda kvalitete. Naveo je
primjer ISO certifikat kvalitete, koji je dobila HGK, a koji u SAD-u
ne znači gotovo ništa, iako je u Europi nemoguće započeti bilo koji
posao bez njega.
Rezultati istraživanja pokazuju i da postoji djelomični nesklad
između usluga koje poslovna udruženja pružaju i usluga koja poduzeća
očekuju. Tako npr. poduzeća na prvo mjesto po važnosti stavljaju
pružanje informacija o promjenama zakonodavnog okvira, dok je to treća
po redu usluga koju udruženja najčešće pružaju, kazala je Maleković.
Poduzećima je na drugom mjestu pružanje savjeta o poslovanju, dok je
to na petom mjestu usluga na listi usluga PU, a čini se da poslovna
udruženja prevelik naglasak daju organiziranju sajmova i poslovnih
susreta, jer je ta usluga na njihovom drugom mjestu, dok je
poduzećima to na šestom mjestu.
Na temelju tih rezultata, Maleković je predstavila i korake koje bi
podlovna udruženja trebala poduzeti u daljnjem razvoju, poput
poboljšanja kvalitete svojih usluga, jačeg promicanja u gospodarstvu,
kontinuiranog praćenja i prilagodbe potrebama članova, unaprijeđenja
specijalizacije i profiliranja i dr.
(Hina) xrub yds
(Hina) xrub yds