ZAGREB, 23. ožujka 2004. (Hina) - Hrvatske tvrtke relativno slabo ocjenjuju efikasnost poslovnih udruženja (PU), naročito neadekvatnost usluga koje pružaju, jedan je od glavnih nalaza istraživanja "Razvoj poslovnih udruženja u
Hrvatskoj" kojeg je proveo Institut za međunarodne odnose (IMO) u suradnji s američkim Center for International Private Enterprise (CIPE).
ZAGREB, 23. ožujka 2004. (Hina) - Hrvatske tvrtke relativno slabo
ocjenjuju efikasnost poslovnih udruženja (PU), naročito neadekvatnost
usluga koje pružaju, jedan je od glavnih nalaza istraživanja "Razvoj
poslovnih udruženja u Hrvatskoj" kojeg je proveo Institut za
međunarodne odnose (IMO) u suradnji s američkim Center for
International Private Enterprise (CIPE). #L#
Prema rezultatima tog istraživanja svega 35 posto poduzeća drži da
poslovna udruženja pružaju pravovremene i adekvatne usluge, a znatan
dio tvrtki, njih 25 posto je bez čvrstog mišljenja o PU. To, ističu
istraživači, govori u prilog tezi da još uvijek postoji dio poslovne
zajednice koji ne prepoznaje ta udruženja kao važnog institucionalnog
čimbenika u pružanju potpore poduzećima.
Istraživanje, koje će javno biti predstavljeno sutra, temelji se na
rezultatima ankete na reprezantativnom uzorku 300 poduzeća iz Zagreba,
Splita, Rijeke, Osijeka, Zadra, Pule i Varaždina, a za finalni
izvještaj korišteni su i ostali dostupni relevantni podatci, npr. iz
Izvješća o konkurentnosti Hrvatske iz 2002.
Poslovna udruženja služe kao organizirana institucionalna podrška
poduzetnicima - članovima u promicanju i zastupanju njihovih interesa,
te su važan element poslovne zajednice. Pretpostavlja se, ističu iz
IMO-a, da je u Hrvatskoj registriran značajan broj poslovnih
udruženja, međutim, nedostaju potpuni podatci o njihovu broju, broju
njihovih članova i organizaciji članstva, o vrsti i kvaliteti usluga
koje pružaju.
Prema rezultatima istraživanja jedna od glavnih zamjerki tvrtki
upućenih poslovnim udruženjima je neadekvatnost, nezadovoljavajući
raspon ponuđenih usluga, a ne toliko njihova kvaliteta.
Rezultati istraživanja tako pokazuju da postoji djelomični nesklad
između usluga koje PU pružaju i usluga koja poduzeća očekuju. Tako
npr. poduzeća na prvo mjesto po važnosti stavljaju pružanje
informacija o promjenama zakonodavnog okvira, dok je to treća po redu
usluga koju udruženja najčešće pružaju.
Poduzećima je na drugom mjestu pružanje savjeta o poslovanju, dok je
to na petom mjestu usluga na listi usluga koje PU pružaju, a čini se
da poslovna udruženja prevelik naglasak daju organiziranju sajmova i
poslovnih usluga, jer je ta usluga na njihovom drugom mjestu, dok je
poduzećima to na šestom mjestu.
O tome govore i podatci o najvažnijim razlozima za neučlanjenje
tvrtki u PU - nedovoljna atraktivnost usluga razlog je u 22 posto
slučajeva, u istom postotku (22 posto) razlog je uvjerenje da PU neće
zastupati interese poduzeća, potom manjak informacija (19 posto), te
općenito negativno mišljenje o PU (15 posto).
Rezultati istraživanja također pokazuju da postoji značajan broj
tvrtki koje plaćaju članarinu, a ne koriste usluge poslovnih udruženja
- 22 posto poduzeća-članova PU nije koristilo usluge u posljednje tri
godine.
Rezultati govore i da je većina poduzeća zadovoljna kvalitetom
korištenih usluga - oko 75 posto ispitanih tvrtki je u potpunosti ili
uglavnom zadovoljno kvalitetom, a samo šest posto bilo je u potpunosti
razočarano. Na prvi pogled to je u kontradikciji s ranije navedenim
stavovima, ali, istraživači ističu kako je glavna zamjerka poduzeća
neadekvatnost usluga, a ne njihova kvaliteta.
(Hina) xbn yds
(Hina) xbn yds