ZAGREB, 26. veljače 2004. (Hina) - Potiskivanjem posljednjeg, 37. takta rasponske konstrukcije, počeli su završni radovi na vijaduktu Zečeve Drage, najzahtjevnijem objektu na dionici Vrbovsko-Bosiljevo 2, autoceste Rijeka - Zagreb,
čime je, kako su istaknuli danas iz tvrtke "Autocesta Rijeka-Zagreb" (ARZ), učinjen povijesni čin u povezivanju Rijeke i Zagreba.
ZAGREB, 26. veljače 2004. (Hina) - Potiskivanjem posljednjeg, 37. takta
rasponske konstrukcije, počeli su završni radovi na vijaduktu Zečeve
Drage, najzahtjevnijem objektu na dionici Vrbovsko-Bosiljevo 2,
autoceste Rijeka - Zagreb, čime je, kako su istaknuli danas iz tvrtke
"Autocesta Rijeka-Zagreb" (ARZ), učinjen povijesni čin u povezivanju
Rijeke i Zagreba.#L#
Radove na gradnji objekta izvodi zagrebačka tvrtka Viadukt d.d., a
riječ je objektu duljine 924 metra s rasponom stupova od 50 metara,
ukupne dužine izgrađenih stupova 740 metara. Radovi, vrijedni 8,5
milijuna eura, ugovoreni su koncem svibnja 2002. s rokom završetka od
24 mjeseca.
Rasponska konstrukcija ima težinu u fazi potiskivanja oko 23.000 tona
dok će u konačnici iznositi 24.500 tona. Ukupno je ugrađeno 24.000
prostornih metara betona, 3420 tona betonskog željeza, 360 tona kabela
od visokovrijedne žice 360 tona.
Specifičnost samog objekta, naglašavaju iz ARZ-a je sagrađenost u
prostornoj kružnici, tj. trebalo je zadovoljiti uvjete horizontalne i
vertikalne krivine što je jedinstven slučaj vjerojatno i u Europi, a
osim toga potiskivan je u smjeru pada nivelete te je čitava
konstrukcija bila pridržavana s dodatnim kablovima kako bi se
kontrolirano moglo obavljati potiskivanje.
Rok završetka gradnje vijadukta je početak lipnja ove godine, a s
obzirom da je to najzahtjevniji objekt na dionici koji određuje njen
krajnji rok gradnje, iz ARZ-a danas ističu "neupitnost završetka
gradnje dionice i njenog puštanja u promet u lipnju".
Posljednja dionica bit će dužine 13,5 kilometara, od toga 5,4
kilometara autoceste, od čvora Vrbovsko do vijadukta Zečeve Drage, te
od interregionalnog čvora Bosiljevo 2 do vijadukta Severinske Drage,
te poluautocesta duljine 8,1 kilometara, između vijadukta Zečeve Drage
i Severinske Drage.
Na dionici se osim već navedenih vijadukata Zečeve Drage (924 m) i
Severinske Drage (725) nalaze još dva vijadukta - Osojnik (435 m) i
Hambarište (136 m), te dva tunela: Rožman Brdo (528 m) i Veliki Gložac
(1.300 m).
Od ukupno 146,5 kilometara, koliko će iznositi udaljenost između
Rijeke i Zagreba, oko 95 kilometara će biti u punom profilu autoceset,
a ostatak će biti poluautocesta. No, iz ARZ-a najavljuju da već u
ožujku ove godine kreću pripreme za pretvaranje i ostalog dijela u
puni profil koji bi u cijelosti trebao biti sagrađen do 2008. godine.
(Hina) pp/xdb ydb
(Hina) pp/xdb ydb