ZAGREB, 5. veljače 2004. (Hina) - Udruženje hrvatskih putničkih agencija (UHPA) održat će početkom ožujka svoju redovitu godišnju skupštinu u sklopu koje će organizirati i okrugli stol na temu "Uloga putničkih agencija u strategiji
razvoja hrvatskog turizma", a s ciljem ukazivanja veće pažnje javnosti i struke na tu vrstu turističke djelatnosti.
ZAGREB, 5. veljače 2004. (Hina) - Udruženje hrvatskih putničkih
agencija (UHPA) održat će početkom ožujka svoju redovitu godišnju
skupštinu u sklopu koje će organizirati i okrugli stol na temu "Uloga
putničkih agencija u strategiji razvoja hrvatskog turizma", a s ciljem
ukazivanja veće pažnje javnosti i struke na tu vrstu turističke
djelatnosti.#L#
Najavili su to danas na konferenciji za novinare, po završetku
sastanka Upravnog odbora UHPA-e, njezin predsjednik Ivan Pukšar i
direktorica Maja Stanić.
Dodali su i da je razlog organiziranju takvog okruglog stola što je
agencijsko poslovanje djelomice zanemareno u prošle godine prihvaćenom
dokumentu "Strategija razvoja hrvatskog turizma do 2010.", a u UHPA-i
drže da to poslovanje ima veću važnost budući članice toga udruženja
godišnje rade 70 do 80 posto organiziranog turističkog prometa u
Hrvatskoj.
Uz to, predstavnici UHPA-e ukazali su i na probleme poslovanja između
putničkih agencija i avio kompanija u Hrvatskoj, odnosno prodaji avio
karata u više od 80 takvih agencija.
Naime, od početka ove godine nacionalni avio prijevoznik Croatia
Airlines i neke druge velike avio kompanije koje posluju u Hrvatskoj
za oko 30 posto smanjile su proviziju agencijama za prodaju avio
karata. To je, po riječima Stanić, dovelo do nelojalne konkurencije na
tržištu jer osim putničkih agencija avio karte prodaju i druge tvrtke
i agencije, kao i same avio kompanije u svojim poslovnicama ili na
šalterima u zračnim lukama, a kako njima nije smanjena provizija karte
mogu prodavati jeftinije.
Stoga će se UHPA, naglasio je Pukšar, pokušati izboriti protiv takvih
odluka, a ako se ne postigne dogovor sa avio kompanijama od 1. travnja
bi hrvatske putničke agencije koje prodaju avio karte mogle uvesti
posebnu vrstu naknade (u paušalnom iznosu) na tu uslugu ili tzv. fee,
koji je već primjerice uveden u Austriji. To bi značilo i porast
cijena avio karata koje se kupuju u putničkim agencijama za sve vrste
letova (domaće i međunarodne) i to za taj paušalni iznos, koji bi po
procjenama UHPA-e mogao iznositi do 30 kuna po karti. Jedino će tako,
naglašavaju i Stanić i Pukšar, putničke agencije, koje drže 70 do 80
posto te prodaje u Hrvatskoj, moći zadržati dosadašnju kvalitetu te
usluge.
(Hina) xtam yds
(Hina) xtam yds