ZAGREB, 2. veljače 2004. (Hina) - Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) predstavila je danas novo, šesto izdanje agencijskog priručnika za 2004. godinu, tiskan na engleskom jeziku u 15 tisuća primjeraka, a koji uz detaljan
pregled hrvatskih putničkih agencija i njihovih djelatnosti daje i sažetak hrvatskih propisa o poslovanju agencija, onih za turističke vodiće i zastupnike prodaje te za zaštitu putnika.
stiteljstvo
ZAGREB, 2. veljače 2004. (Hina) - Udruga hrvatskih putničkih agencija
(UHPA) predstavila je danas novo, šesto izdanje agencijskog priručnika
za 2004. godinu, tiskan na engleskom jeziku u 15 tisuća primjeraka, a
koji uz detaljan pregled hrvatskih putničkih agencija i njihovih
djelatnosti daje i sažetak hrvatskih propisa o poslovanju agencija,
onih za turističke vodiće i zastupnike prodaje te za zaštitu putnika.#L#
Oko 10 tisuća primjeraka toga priručnika se, po riječima autorice i
direktorice UHPA-e Maje Stanić, besplatno distribuira na inozemnim
turističkim sajmovima na kojima nastupa Hrvatska turistička zajednica
(HTZ), te na stručnim skupovima organizatora putovanja na kojima
sudjeluju i predstavnici UHPA-e. Ostali primjerci se dijele
organizatorima stručnih skupova i putovanja u Hrvatskoj, hotelijerima,
školama i drugim zainteresiranim tvrtkama.
Uz priručnik UHPA je danas predstavila i, kako je naglasio
predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar, rekordne rezulatate ovogodišnje
zimsko-skijaške sezone, po kojima su agencije zabilježile i do 20
posto bolju prodaju tih aranžmana nego u isto lanjsko vrijeme. Pukšar
je dodao i da UHPA ostaje pri svojoj procjeni da će ove godine oko 200
tisuća hrvatskih građana ići na neka od skijališta, te da će njih oko
50 posto koristiti agencijske usluge. Najviše se, kako je dodao, na
skijanje putovalo u prvom tjednu siječnja, u Italiju, Austriju i
Sloveniju, a temeljem rezervacija dobri se rezultati očekuju i u
ožujku te travnju, kada se snižavaju cijene na skijalištima u
Francuskoj.
U vezi zimsko-skijaških programa za iduću godinu, koji se dogovaraju
već sada, Pukšar je dodao da agencije planiraju većinu svoje "udarne"
ponude postaviti za tjedan od 8. do 15. siječnja 2005., kada su cijene
niže. Stoga su Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa uputili
prijedlog da nastava prvog polugodišta u idućoj školskoj godini traje
od 13. rujna do 23. prosinca 2004., u drugom od 17. siječnja do 17.
lipnja 2005., a da Uskršnji praznici traju od 24. ožujka do 3. travnja
2005. Taj njihov prijedlog, pojašnjava Stanić, uvažava broj radnih
tjedana u školama (35), a time bi roditelji i školska djeca dobili
mogućnost iskorištenja povoljnijeg zimskog i proljetnog odmora. Kako
školski kalendar za iduću godinu još nije izrađen, a dosadašnjih
godina je to bilo u ožujku, u UHPA-i očekuju da će njihov prijedlog
biti uvažen.
Uz to Pukšar je iznio i prve naznake sa njemačkog tržišta za
predstojeću ljetnu sezonu po kojima neki touroperateri (među kojima i
najveći Tomas Cook i TUI) bilježe i 30 posto više rezervacija za
Hrvatsku nego lani. Isto tako u UHPA-i očekuju i dobru predsezonu,
pogotovo oko Uskrsa i sa britanskog tržišta.
UHPA je danas izrazila i svoje negodovanje prodajom karata za
Europsko nogometno prvenstvo u Portugalu budući je, po riječima
Stanić, Hrvatski nogometni savez (HNS) bez raspisivanja javnog
natječaja za taj posao izabrao samo agenciju Generalturist. Time su u
podređeni tržišni položaj došle druge agencije, pa će stoga UHPA
uputiti zahtjev HNS-u da i druge agencije, koje kao i Generalturit
prodaju turističke aranžmane za Portugal, dobiju određeni broj karata
za hrvatske utakmice.
(Hina) tam ds
(Hina) tam ds