DUGOPOLJE, 3. veljače 2004. (Hina) - Predsjednik Vlade Ivo Sanader na sjednici Povjerenstva za ubrzanu izgradnju autocesta, održanoj jutros u Dugopolju, rekao je da je zadovoljan dosadašnjim tempom izgradnje tog dijela autoceste
Dubrovnik - Split - Zagreb.
DUGOPOLJE, 3. veljače 2004. (Hina) - Predsjednik Vlade Ivo Sanader na
sjednici Povjerenstva za ubrzanu izgradnju autocesta, održanoj jutros
u Dugopolju, rekao je da je zadovoljan dosadašnjim tempom izgradnje
tog dijela autoceste Dubrovnik - Split - Zagreb.#L#
Očekujem da će dionica od Vrpolja do Dugopolja, duga 45 kilometara,
biti dovršena u roku, odnosno da će biti puštena u promet do lipnja
ove godine, rekao je.
Osim tog dijela, ove će godine dovršenjem dionica tunel Mala kapela -
Gornja Ploča i Zadar 2 - Pirovac, najavio je premijer, u promet biti
pušteno ukupno 177 kilometara buduće autoceste Dubrovnik - Split -
Zagreb. Dovršenjem preostalih 50 kilometara autoceste, uz već
izgrađeno, 2005. od Zagreba do Splita vozit ćemo se u jednom "điru",
kazao je Sanader. Dodao je kako nije potrebno posebno isticati kakav
će to imati značaj u gospodarskom, prometnom i nacionalnom povezivanju
sjeverne i jadranske Hrvatske.
Do sada je u izgradnju autocesta uloženo gotovo 17 milijardi kuna.
"Autocesta je prioritet i ove Vlade i prošle i svih bivših vlada, pa
tako i one koja je počela s njezinom izgradnjom još u doba rata",
rekao je Sanader.
Vlada će, najavio je premijer, do kraja listopada donijeti
srednjoročni program izgradnje autocesta do 2008. koji obuhvaća
nastavak izgradnje autoceste Zagreb - Split od Biskog do Dubrovnika,
autoceste Rijeka - Žuta Lokva, Županja - Lipovac i koridor VC, ukupno
453 kilometra autocesta i 61 kilometar brzih cesta, što će stajati 2,5
milijardi kuna.
Na sjednici je najavljena i izgradnja priključnih cesta koje se
moraju dovršiti paralelno s izgradnjom autoceste. Ministar Božidar
Kalmeta rekao je da je to onaj dio koji do sada nije funkcionirao zbog
"svojevrsnog dvostrukog zapovjednog lanca". "Sve je bilo definirano, a
ništa još nije napravljeno, ali više neće biti tako", rekao je
Kalmeta.
Njegovo će ministarstvo, najavio je, osnovati koordinacijsko tijelo
koje će zajedno s predstavnicima Hrvatskih autocesta i Hrvatskih cesta
te lokalne uprave, razmotriti prijedloge i izabrati najbolja rješenja
za izgradnju spojeva s čvorištima i izlaze prema pojedinim gradovima,
od kojih su neka predložena na današnjoj sjednici.
Najavljena je do 2008. godine rekonstrukcija i dogradnja drugog
kolnika na cestama Trogir - Split - Omiš i od Solina do Klisa,
investicija vrijedna milijardu i 900 tisuća kuna.
Sanader je pak kazao kako je izgradnja mosta Komarno - Pelješac
apsolutni prioritet, ali je pojasnio kako taj most nije konkurencija
autocesti koja će ići kroz Neum, nego je kompatibilan s tom
autocestom. Izgradnja tog mosta značajna je radi izvlačenja hrvatskog
juga i poluotoka Pelješca iz prometne izolacije, a pridonijet će i
revitalizaciji tog poluotoka i svih otoka koji mu gravitiraju, dodao
je.
Prije sjednice Povjerenstva premijer je posjetio gradilište 29
kilometara duge dionice autoceste Zagreb - Split od Dugopolja do
Prgometa, jednu od najzahtjevnijih dionica na cijeloj autocesti sa
sedam vijadukata i dva tunela. Premijer je prošao kroz 1300 metara dug
tunel Konjsko i kroz umjetni tunel Osmakovac, izgrađen radi nesmetanog
prolaza divljih životinja. Vrijednost je te dionice 400 milijuna kuna,
od čega 190 milijuna kuna otpada na izgradnju tunela.
(Hina) dstr ln
(Hina) dstr ln