SARAJEVO, 7. siječnja (Hina) - Najava hrvatskog premijera Ive Sanadera kako će problem dovršenja auto ceste Split-Dubrovnik biti riješen gradnjom mosta na poluotok Pelješac izazvala je negativna reagiranja predstavnika vlasti Bosne i
Hercegovine.
SARAJEVO, 7. siječnja (Hina) - Najava hrvatskog premijera Ive
Sanadera kako će problem dovršenja auto ceste Split-Dubrovnik biti
riješen gradnjom mosta na poluotok Pelješac izazvala je negativna
reagiranja predstavnika vlasti Bosne i Hercegovine.#L#
Bosanskohercegovački dužnosnici uglavnom su iskazali iznenađenje
činjenicom da nova hrvatska vlada aktualizira ideje za koje se
držalo kako su odavno napuštene ali istodobno cijene kako
Sanaderova najava vjerojatno ima za cilj ubiranje bodova na nekom
drugom planu.
Takvo mišljenje prvi je iznio ministar civilnih poslova BiH i
predsjednik Stranke za BiH Safet Halilović. On je ocijenio kako
Sanader zapravo pokušava prisiliti BiH da konačno prihvati
sporazum o luci Ploče.
To je pitanje s dnevnog reda pokušala skinuti prethodna Račanova
vlast no unatoč svim diplomatskim naporima ono je i danas otvoreno
jer je posebice bošnjačka strana insistirala na krajnje preciznom
definiranju mogućeg arbitražnog postupka.
Predsjedatelj Vijeća ministara BiH Adnan Terzić izjavio je kako se
nada da će o ovome biti riječi na prvom sastanku što će ga imati s
novim predsjednikom Vlade Hrvatske planiranom za sredinu veljače,
vjerojatno u Zagrebu.
Status luke Ploče neće biti jedina neugodna tema jer će Terzić sa
Sanaderom morati razmotriti i pitanje provedbe Sporazuma o
slobodnoj trgovini čija je puna primjena prolongirana za tri
mjeseca upravo odlukom Vijeća ministara BiH.
Tek u tom paketu moći će se otvoriti i problem gradnje auto ceste
odnosno najava gradnje mosta preko Pelješca. "Moram priznati da me
malo iznenadila brza i kategorična odluka, odnosno najava Vlade RH,
da će rješenje prolaska auto ceste kroz Neum ili oko Neuma tražiti
preko mosta Komarna-Pelješac", kazao je Terzić u srijedu za
sarajevski "Dnevni avaz".
On je istaknuo kako je iznenađenje tim veće kada se zna da su vlasti
Hrvatske i BiH za Račanova mandata duboko ušle u pregovore o gradnji
dijela auto ceste kroz BiH odnosno neumsko zaleđe s ciljem daljeg
normaliziranja i stabiliziranja stanja u cijeloj regiji.
Terzić također podsjeća kako je graditi most najnepovoljnije i
najskuplje rješenje, no pri tom ne odriče pravo hrvatskoj vladi da
donosi odluke koje smatra najboljima za svoju zemlju.
Ministar prometa i komunikacija BiH Branko Dokić uvjeren je međutim
kako Sanaderovoj najavi ne treba pridavati posebnu pozornost.
Komentirajući za sarajevsko "Oslobođenje" mogućnost gradnje mosta
preko Pelješca, Dokić je kazao kako je izjava hrvatskog premijera
zapravo odraz planova nove vlade koja još nije sagledala sve
potankosti vezane za gradnju cestovnih prometnica u regiji.
Dokić ističe kako su sve analize upravo hrvatskih stručnjaka rađene
u protekle četiri godine pokazale kako je gradnja mosta preko
Malostonskog zaljeva potpuno nerentabilan projekt.
Gradnja mosta, podsjeća ministar prometa i komunikacija BiH, mogla
bi stajati koliko i cijela dionica auto ceste od Ploča do
Dubrovnika.
Ključni aspekt cijelog problema Dokić vidi u činjenici kako
Hrvatska baš kao i BiH i Srbija i Crna Gora moraju zajednički
razmišljati o načinu gradnje Jadransko-jonske auto ceste.
U naredna dva mjeseca, prema njegovim najavama, predstavnici tri
države trebali bi održati sastanak kako bi iznijeli stajališta o
gradnji ne samo tog nego i svih drugih međunarodnih prometnih
koridora u ovom dijelu Europe.
(Hina) rm sb
(Hina) rm sb