ZAGREB,28. siječnja(Hina) - Osjetljivim i kontroverznim pitanjima europske povijesti 20. stoljeća treba pristupati profesionalno i ne prešućivati činjenice, jedan je od zaključaka stručnoga seminara "Učenje povijesti 20. stoljeća" što
je večeras završio u Zagrebu .
ovi-Znanost/tehnologija-Društvene znanosti
ZAGREB,28. siječnja(Hina) - Osjetljivim i kontroverznim pitanjima
europske povijesti 20. stoljeća treba pristupati profesionalno i ne
prešućivati činjenice, jedan je od zaključaka stručnoga seminara
"Učenje povijesti 20. stoljeća" što je večeras završio u Zagrebu .#L#
Taj je stručni seminar priređen u povodu Dana sjećanja na holokaust i
sprječavanja zločina protiv čovječnosti što se u hrvatskim školama
prvi put obilježio u utorak, na 59. godišnjicu oslobođenja
koncentracijskoga logora Auschwitz.
Jedan je to od dva stručna seminar što ih je Ministarstvo znanosti,
obrazovanja i športa organiziralo u suradnji sa Zavodom za
unaprjeđenje školstva Republike Hrvatske i Vijećem Europe.
Jučerašnji seminar bio je usredotočen na sjećanje na holokaust i
sprječavanje zločina protiv čovječnosti, a prethodila mu je svečanost
proglašenja dobitnika visokoga odličja "Pravednik među narodima" s
područja Hrvatske. To odličje Država Izrael dodjeljuje osobama koje su
tijekom holokausta u Drugome svjetskom ratu spašavali Židove izlažući
pri tomu opasnosti svoje živote kao i živote članova svoje obitelji.
O holokaustu kao posebno teškoj i tamnoj stranici europske povijesti
20. stoljeća treba podučavati tako da da se takav užas više nikada ne
može ponoviti, jedan je od jednodušnih zaključaka sudionika seminara.
Što se pak tiče drugih osjetljivih, a često i kontroverznih povijesnih
pitanja, sudionici seminara o učenju povijesti 20. stoljeća slažu se
kako je potrebno imati pozitivan pristup pitanjima, ali uključiti i
povijesne izvore svih strana.
Profesorica zagrebačkoga Filozofskog fakulteta Snježana Koren koja je
večeras sažela zaključke obaju seminara nada se da će oni biti dodatan
impuls promjenama u nastavi povijesti u Republici Hrvatskoj. Neke od
promjena trebale bi svakako biti iskorak od kronološkoga prema
tematskomu pristupu nastavi povijesti te izrada kataloga znanja.
Sudionici seminara - učitelji i nastavnici svjesni su da promjene ne
mogu uslijediti "preko noći", ali se nadaju da će njihova spremnost za
promjene biti potaknuta i sustavnim organiziranjem sličnih seminara
što je, podsjetili su, kao mogućnost jučer najavio i ministar
znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac.
(Hina) ip ln
(Hina) ip ln