ZAGREB,28. siječnja(Hina) - Glavnim pitanjima europske povijesti dvadesetoga stoljeća, među kojima je i holokaust, treba pristupiti otvoreno, preporuke su Vijeća Europe koje će se primjenjivati i u hrvatskome obrazovnom
sustavu.
ZAGREB,28. siječnja(Hina) - Glavnim pitanjima europske povijesti
dvadesetoga stoljeća, među kojima je i holokaust, treba pristupiti
otvoreno, preporuke su Vijeća Europe koje će se primjenjivati i u
hrvatskome obrazovnom sustavu.#L#
Istaknuto je to na stručnome seminaru "Učenje povijesti 20. stoljeća"
što se održava danas u zagrebačkome hotelu "Dubrovnik".
Stručni seminar organiziralo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i
športa u suradnji sa Zavodom za unaprjeđivanje školstva Republike
Hrvatske i Vijećem Europe. Priređen je u sklopu prvoga obilježavanja
Dana sjećanja na holokaust i sprječavanje zločina protiv čovječnosti u
hrvatskim školama kada je u utorak u školama jedan školski sat bio
posvećen holokaustu - pogromu u kojemu je tijekom Drugoga svjetskog
rata stradalo šest milijuna Židova, žrtava nacizma i fašizma.
Dan sjećanja na holokaust obilježava se 27. siječnja kao spomen na
oslobađanje koncentracijskoga logora Auschwitz (27. siječnja 1945.). U
svečanome dijelu prvoga obilježavanja toga dana u hrvatskim školama
jučer je održana svečanost na kojoj je izraelska veleposlanica u
Republici Hrvatskoj Yael Rubinstein predala visoka odličja Države
Izrael "Pravednik među narodima" za šest hrvatskih građana koji su
tijekom Drugoga svjetskog rata spasili svoje židovske sugrađane
riskirajući pri tomu i vlastiti život.
Hrvatska je tako, kao jedna od 48 država potpisnica Europske kulturne
konvencije, obilježila Dana sjećanja na holokaust i obvezala se da će
u nastavi o holokaustu, slijediti osnovne preporuke. Neke od tih
preporuka koje nastavnici trebaju primjenivati su i provjera znanja te
stajališta nastavnika i učenika o holokaustu, jasno određivanje
ciljeva učenja te primjerene metode poučavanja, ako i odabir
primjerenih nastavnih sredstava.
Pri tomu, potrebno je učenicima objasniti i pojmove - holokaust,
nacizam, genocid i antisemitizam, ali i izbjegavati jednostavne
odgovore na kompleksne povijesne događaje.
Sudionici seminara su učenici i nastavnici povijesti te učitelji i
nastavnici koji ostvaruju program učenja o holokaustu, urednici i
autori udžbenika povijesti, sveučilišni profesori povijesti te drugi
stručnjaci iz područja nastave povijesti i učenja o holokaustu.
(Hina) ip mc
(Hina) ip mc