SARAJEVO, 16. siječnja (Hina) - Gradnja autoceste na dionici koridora V.C koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu neće početi tijekom ove godine jer prije toga mora biti izrađena projektna dokumentacija, izjavio je u petak u Sarajevu
ministar komunikacija i transporta BiH Branko Dokić.
SARAJEVO, 16. siječnja (Hina) - Gradnja autoceste na dionici koridora
V.C koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu neće početi tijekom ove
godine jer prije toga mora biti izrađena projektna dokumentacija,
izjavio je u petak u Sarajevu ministar komunikacija i transporta BiH
Branko Dokić.#L#
Izrada projektno-tehničke dokumentacije u ovom je trenutku prioritet
za bosanskohercegovačke vlasti koje su, kako je na konferenciji za
novinstvo istaknuo Dokić, u stanju u cijelosti financirati taj dio
posla. "Prema našim grubim procjenama za to će trebati izdvojiti 40 do
60 milijuna konvertibilnih maraka (20 do 30 milijuna eura)", kazao je
ovaj bosanskohercegovački dužnosnik.
Hrvatska vlada u prethodnom mandatu ponudila je financirati izradu
projektno-tehničke dokumentacije za trasu koridora V.C koji prolazi
kroz BiH no to, po svemu sudeći, neće biti nužno jer su vlasti u
Sarajevu osigurale potrebna sredstva.
Dokićev zamjenik Haris Bašić novinarima je pojasnio kako se na javni
natječaj za izradu projektne dokumentacije prijavilo 20
zainteresiranih tvrtki iz svih zemalja Europe te iz Sjedinjenih
Država.
Do kraja veljače trebao bi biti raspisan natječaj za izbor najboljeg
ponuđača iz "užeg kruga" od 20 prijavljenih a do kraja travnja cijeli
postupak morao bi biti završen.
Ministar Dokić je potvrdio kako će prednost pri izboru imati domaće
tvrtke no u konačnici će odlučivati i kvaliteta odnosno cijena
ponude.
Naredni korak kojega će ove godine poduzeti Vijeće ministara BiH bit
će raspisivanje oglasa za izražavanje interesa za koncesiju za gradnju
autoceste na koridoru V.C.
"Očekujemo da će zainteresiranih koncesionara biti", kazao je ministar
Dokić no istodobno je pojasnio kako bi u protivnom BiH svakako
nastavila s projektom gradnje koridora V.C no vlastitim sredstvima.
Prema postojećim procjenama Ministarstva komunikacija i transporta,
BiH bi vlastitim sredstvima u početku mogla graditi do 20 kilometara
autoceste a nakon toga između 30 i 40 km.
Predstavnici Hrvatske, Mađarske i BiH ranije su dogovorili da sjeverna
spojna točka na ulazu koridora u BiH bude kod Svilaja. Južna spojna
točka još uvijek nije utvrđena baš kao što nije utvrđena ni buduća
trasa Jadransko-jonske autoceste.
Branko Dokić je kazao da bi se u naredna dva mjeseca trebao održati
trilateralni sastanak predstavnika BiH, Hrvatske te Srbije i Crne Gore
na kojemu bi se razgovaralo o budućoj prometnici uz obalu Jadranskog
mora.
"Točno je da BiH do danas nije ni na koji način podržala gradnju ovog
koridora no odluka o tome mogla bi biti donesena nakon tog sastanka",
kazao je Dokić.
On je pojasnio kako je vlastima BiH veoma važno dobiti pojašnjenja
hrvatske strane o daljim planovima u oblasti cestogradnje pa je stoga
zatražen hitan sastanak s resornim ministrom u hrvatskoj Vladi.
Komentirajući polemike oko najave gradnje mosta prema Pelješcu,
ministar Dokić je ocijenio kako su one bile potpuno nepotrebne. On
cijeni kako gradnja mosta Komarna-Pelješac ni na koji način ne može
štetiti interesima BiH a pritom ističe kako takva odluka službeno nije
ni donesena.
Ministar komunikacija i transporta BiH drži da će hrvatska vlada od
takvog projekta na kraju ipak odustati jer je on "skup i
neracionalan".
(Hina) rm sb
(Hina) rm sb