LJUBLJANA, 4. siječnja (Hina) - Slovenija zbog svoje izuzetne zemljopisne pozicije ne smije popustiti pritiscima iz sjeveroistočne Italije da pristane na koncept "euroregije" sastavljene iz dijelova Italije, Austrije, Slovenije i
Hrvatske, ocjena je koju u poonedjeljak u glavnom komentaru Borisa Ježa iznosi ljubljansko "Delo".
LJUBLJANA, 4. siječnja (Hina) - Slovenija zbog svoje izuzetne
zemljopisne pozicije ne smije popustiti pritiscima iz
sjeveroistočne Italije da pristane na koncept "euroregije"
sastavljene iz dijelova Italije, Austrije, Slovenije i Hrvatske,
ocjena je koju u poonedjeljak u glavnom komentaru Borisa Ježa
iznosi ljubljansko "Delo". #L#
"Slovenija ima izuzetnu stratešku prednost da leži u susjedstvu
sjeverne Italije koja je jedno od industrijski najpropulzivnijih
dijelova svijeta i Austrije. Pozicija između Venecije i Beča,
računajući i Jadransko more, bila je iskorištena već u ranom
kapitalizmu, a sada imamo novu priliku. Zato treba biti oprezan na
svaku vrstu komunikacije i ne prepuštati te stvari ministru prometa
ili cestogradnji", navodi "Delo" u povodu nedavne ponude guvernera
talijanske pokrajine Friuli Giulia Riccarda Illyja da se slovenska
luka Kopar i Trst povežu željeznicom.
Riječ je - kaže Jež - o stanovitom zazivanju Mitteleurope koja više
ne postoji ni u Ljubljani ni u Trstu, koji je, nekoć bio "najveći
slovenski grad".
"Nešto bi se u tom smislu moglo napraviti, ali ne pod Illyjevom
dirigentskom palicom. Illy Slovencima docira, Hrvatima se ulaguje,
a u Beču je uvijek uglađen i pun poštovanja", tvrdi "Delo", dodajući
kako Slovenija vidi interes u povezivanju cijelog tog prostora
mrežom brzih željeznica, ali da treba sama preuzeti inicijativu, a
ne da se "sve vrti" oko "nekakvog provincijskog šefa vlade" i
njegovih ideja o V europskom koridoru.
"Uostalom, zašto bi Slovenija kao prioritet morala graditi
autocestu između Trsta i Rijeke, kad joj naravno uopće nije
potrebna?", pita se Boris Jež u "Delu".
(Hina) fl sd
(Hina) fl sd