Ukupna vrijednost te investicije je približno 60 milijuna eura, a po pola će je dijeliti Grad i HŽ, rekao je gradonačelnik Bandić na svečanosti potpisivanja ugovora u Gradskom poglavarstvu.
"Želimo da ljudi iz gradskih i prigradskih naselja što prije dođu do svog cilja: kuće ili posla", rekao je Bandić i naglasio da u tom projektu Grad Zagreb i Zagrebačka županija ostvaruju dobru suradnju.
U Zagrebu su Hrvatske željeznice 1992. prevezle 4,5 milijun putnika, a u ovoj godini čak 21 milijun putnika pa opravdanost projekta nije upitna, rečeno je u Poglavarstvu.
Za nabavu prigradske željeznice bit će raspisan međunarodni javni natječaj, izvijestio je Bandić, ali i izrazio želju da u oštroj međunarodnoj konkurenciji pobijedi "domaća pamet".
Tvrtke Končar i TŽV Gredelj ujedinjene u Konzorcij Crotrain, koje već imaju iskustvo u suradnji na niskopodnom tramvaju u Konzorciju Crotram, upriličile su danas u Poglavarstvu i malu prezentaciju projekta nove prigradske željeznice. Njihov bi prigradski vlak mogao razviti brzinu od 140 do 160 kilometara na sat, bilo bi dugačak 72 metra, imao bi 180 sjedećih i 300 stajaćih mjesta i prostor za invalide. Cijeli vlak bi bio klimatiziran, a kod sjedalica bi bilo moguće priključiti laptop.
Iz HŽ-a napominju da projekt ne bi trebao završiti na 18 vlakova u zagrebačkom prigradskom prijevozu, već se planira i izrada novih za prigradske i lokalne linije i to prema Samoboru, na riječkom čvorištu, na pruzi Vinkovci-Gaboš-Osijek i u sjeverozapadnoj Hrvatskoj.