Štrajk više od 33.000 radnika započeo je nakon što je propao posljednji pokušaj pregovora između Sindikata transportnih radnika i državnog Javnog prometa pošto je sindikat odbio njegovu posljednju ponudu.
Gradski autobusi, podzemna željeznica i vlakovi su zaustavljeni pogađajući više od 7 milijuna ljudi koji se dnevno služe javnim prometom.
Vlasti New Yorka su se već pripremile za štrajk naredivši da samo automobili s najmanje četiri putnika mogu ući u neke dijelove Manhattana. Newyorčani su pozvani da što više zajednički koriste automobile, da se služe biciklima i da pješice dolaze na posao.
Usred božićnih dana kada turisti i kupci obično napune New York štrajk bi mogao stajati grad do 400 milijuna dolara dnevno.
Predsjednik sindikata Roger Toussaint je rekao kako su prometni radnici već "umorni od toga što ih se podcjenjuje i ne poštuje".
Gradonačelnik New Yorka Michael Bloomberg je osudio štrajk kao "ilegalan i moralno neodgovoran" i pokušaj sindikata da stekne prednost za pregovaračkim stolom.
Predsjednik Javnog prometa zaprijetio je sindikatu tužbom jer zakon zabranjuje štrajk uposlenicima u javnim službama.
Sindikat i uprava Javnog prometa se bore oko povećanja plaća, zdravstvenog i mirovinskog osiguranja. Sindikat niječe tvrdnje uprave kako je potrebno smanjiti davanja za radnike navodeći da je tvrtka ostvarila ostatak dohotka od 1 milijardu dolara.
Uprava javnog prometa nudi povećanje plaća od 3 posto dok sindikat traži 8 posto na godinu.
Ovaj štrajk prometnih radnika u New Yorku je prvi od 11-dnevnog štrajka 1980. godine.