Zasad dozvole izdaju lokalne vlasti koje dopuštaju izgradnju nove autoceste na njihovom teritoriju samo ako imaju izlazni krak, kazao je Gyurcsany u intervjuu za tamošnji državni radio.
Izgradnja jednog kilometra autoceste stoji manje od milijarde mađarskih forinti (četiri milijuna eura), no ako ima izlaz ili raskrižje cijena može doseći i do dvije milijarde forinti (osam milijuna eura), dodao je.
U Austriji, primjerice, učestalost raskršća i izlaza na autocestama je upola ili trećinu one u Mađarskoj. Također je neuobičajeno u Europi, kako je kazao premijer, kada na 46-kilometarskom dijelu autoceste postoji 29 mostova, kao što je slučaj autoceste između Kiskunfelegyhaza i Szegeda. Sporni dio autoceste otvoren je prošli vikend.
Gyurcsany je izjavio da je njegova vlada poduzela nekoliko mjera za ohrabrivanje konkurencije kao načine smanjenja troškova izgradnje. Kao primjer je navela obilaznicu oko Budimpešte, kod koje su troškovi izgradnje po kilometru smanjeni za 300 milijuna forinti (1,2 milijuna eura).