Tako je pad potrošnje iz košarice praćenih roba široke potrošnje uz istovremeni rast cijena utvrđen kod higijenskih i neesencijalnih proizvoda, dok potrošnja osnovnih prehrambenih proizvoda lagano raste, ali također uz rast cijena.
Ti trendovi, prema analizi Gfk-a, započeli su ove godine, nakon porasta potrošnje i pada cijena roba široke potrošnje u 2003. i 2004. godini.
Kao nulto razdoblje indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava (indeks = 100), Gfk uzima prvih deset mjeseci 2002. godine.
U odnosu na to razdoblje, prosječne cijene roba široke potrošnje veće su za 1,5 posto, a njihova potrošnja povećana je za 3,7 posto. U odnosu pak na prvih deset mjeseci prošle godine, prosječne cijene porasle su za 3,4 indeksna poena, a potrošnja je smanjena za 0,5 indeksnih poena.
Prosječne cijene osnovnih prehrambenih proizvoda, u odnosu na bazno razdoblje (prvih deset mjeseci 2002.), pale su za 4,8 posto, ali su u odnosu na prosjek prvih deset lanjskih mjeseci porasle za 3,9 indeksnih poena. Potrošnja osnovnih prehrambenih proizvoda također je porasla, za 5,7 posto prema 2002. i za 2 indeksna poena u odnosu na prošlu godinu.
Prosječne cijene osnovnih higijenskih proizvoda porasle su prema lanjskih prvih deset mjeseci za 2,7 indeksnih poena, uz istovremeni pad potrošnje od 4,6 posto.
Neesencijalni kućanski proizvodi poskupili su u odnosu na prvih deset mjeseci 2004. za 4,6 posto, a njihova potrošnja smanjena je za 1,1 posto. kaže se u analizi Gfk-a.
Izračun indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava Gfk je započeo prije pet godina. Iz skupine više od 50 grupa proizvoda svakodnevne potrošnje, za potrebe izračuna indeksa izdvajaju se tri podgrupe: osnovni prehrambeni proizvodi (mlijeko, jestivo ulje, kava), osnovni higijenski proizvodi (deterdženti, sapuni, zubne paste, šamponi, sredstva za čišćenje), i neesencijalni proizvodi (instant kava, sokovi, vode, čajevi i dr.).
(Hina) xduk yds