Direktor Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) Julijus Pevalek je podsjetio na prve dane uspinjače koja je "proradila" 8. listopada 1890. zahvaljujući Osječaninu D.W. Kleinu i njegovoj zamisli da kroz Bregovitu ulicu izvede "željeznicu na uže od žice" i prometno spoji Gornji i Donji grad.
Uspinjača je tako postala najstarije javno prijevozno sredstvo u Zagrebu, godinu dana starije od konjskog tramvaja koji je zacinkao 1891., ali i šampionka kratkih staza, jer je s dužinom pruge od 66 metara - najkraća na svijetu.
Pevalek je naveo da je nakon prelaska s parnog pogona na električni 1934., uspinjača izgubila i svoj neslavni nadimak "zapinjača" jer je dotada znala stati na pola puta.
I nakon više od sto godina postojanja zagrebačka uspinjača je do danas zadržala svoj prvobitni vanjski izgled, građevnu konstrukciju, a i većinu tehničkih svojstava koje su joj dali graditelji, pa je zakonski zaštićena kao spomenik kulture.
Direktor ZET-a je naveo da je 2004. kod uspinjače postavljena rampa za lakši pristup invalida, kao i da su ove godine obnovljene gornja i donja stanica.
"Vjerujem da će uspinjača još dugo služiti građanima", rekao je Julijus Pevalek i ujedno predstavio monografiju u izdanju ZET-a "115 joj je godina tek!", povijesnu priču o zagrebačkoj uspinjači.
Zamjenik zagrebačkog gradonačelnika Ivo Jelušić je kazao da je uspinjača, kojom se godišnje preveze 750.000 putnika, dobro prometno rješenje, ali i simbol Zagreba i gradska turistička atrakcija.
Jelušić je danas istaknuo i važnost javnog gradskog prijevoza u cjelini, jer će, napomenuo je, u rješavanju postojećih prometnih problema u Zagrebu upravo javni prijevoz dobivati sve važniju ulogu.