o konačnom prijedlogu Dodatka, priopćeno je danas iz ministarstva.
U dijelu hrvatskih medija zadnjih dana se spominjalo da je Hrvatski institut za povijest navodno odbacio prijedlog Dodatka kao nezreo. Navedena su i mišljenja da dijelovi Dodatka dovode u pitanje oslobodilačka obilježja Domovinskog rata.
Ministarstvo obrazovanja u priopćenju podsjeća da je Povjerenstvo za izradu prijedloga u svezi s poučavanjem povijesti područja bivše Jugoslavije za razdoblje od 1989. do 1997. godine u školama hrvatskoga Podunavlja imenovano u mandatu bivšeg ministra prosvjete i športa, a dopunjeno 2004.
U sastav Povjerenstva uključeni su stručnjaci iz više ustanova: Filozofski fakultet, Hrvatski Institut za povijest, Centar za istraživanje obrazovanja te profesori praktičari.
"Nakon što je Povjerenstvo dostavilo prijedlog pokaznog arka, ministar znanosti obrazovanja i športa uputio je tekst na stručnu prosudbu mjerodavnim ustanovama za istraživanje hrvatske povijesti, među kojima je i Hrvatski institut za povijest", ističu u Ministarstvu. U postupak stručne prosudbe uključeno je također povjerenstvo za Hrvatski nacionalni obrazovni standard.
"Upravo primjedbe koje su iznesene u stručnim prosudbama potvrđuju kako je bilo potrebno na takav način cjelovito vrednovati predloženi tekst", stoji u priopćenju Ministarstva.
Separat za učenje najnovije hrvatske povijesti namijenjen je učenicima koji u hrvatskom Podunavlju pohađaju školu na srpskom jeziku.
Riječ je o dijelu najnovije hrvatske povijesti, koje obuhvaća razdoblje zadnjeg desetljeća prošlog stoljeća - raspad SFRJ, stvaranje samostalne hrvatske države, rat na prostorima nekadašnje zajedničke države i sve što se u tom ratu događalo, te propast socijalističkog društvenog poretka.
U hrvatskom Podunavlju je više od 2600 učenika koji pohađaju osnovnu školu na srpskom jeziku te više od 1200 u srednjim školama.
U vrijeme mirne reintegracije hrvatskog Podunavlja (1996.-1998) Hrvatska je pristala na petogodišnji moratorij o učenju najnovije hrvatske povijesti u školama na srpskom jeziku. Bilo je previđeno da moratorij traje pet godina i završi sa školskom godinom 2002/2003, no zbog osjetljivosti materije separat je prolazio više revizija i promjena, a stav ministarstva o konačnom prijedlogu spornog dodatka udžbenicima još se očekuje.