Turisti sve više troše tijekom odmora, pri čemu se potrošnja povećava u mjestu boravaka, dok se smanjuju troškovi smještaja i putovanja, kaže menadžer Roland Bergera Julian Poetzl.
Primjetno je i usmjerenje sve većeg broja zaposlenih, pogotovo u razvijenim zemljama, za korištenjem godišnjih odmora u više navrata umjesto dosadašnje prakse jednog, dužeg godišnjeg odmora koji se provodi na jednom mjestu.
Također, konzultanti Roland Bergera naglašavaju sve veću ulogu starijih dobrostojećih osoba u turističkoj potrošnji. Oni su, ističe Julian Poetzl, vrlo zahvalni gosti jer raspolažu s puno više novca za odmor od mlađih generacija, imaju više slobodnog vremena i u manjoj mjeri su ovisni o sezonalnosti godišnjih odmora.
Hrvatski turizam kakav je danas, teško može izvući značajniju korist iz opisanih trendova, naglašava se u studiji Roland Bergera, i to stoga što je nedovoljno usredotočen na ciljani marketing prema tržišno zanimljivim segmentima populacije, a k tome je izrazito sezonalan, nedostaje mu hotela, posebno onih s četiri i pet zvijezdica i ima ograničenu ponudu usluga.
To su, po mišljenju konzultanata tvrtke Roland Berger, glavni uzroci zbog kojih je broj turističkih noćenja u Hrvatskoj dosegao samo 77 posto broja iz 1989. godine
Da bi se takvi stanje popravilo, iz Roland Bergera preporučuju jasno pozicioniranje hrvatskih turističkih regija po razini usluga i segmentima gostiju te regionalni turistički razvoj u skladu sa središnjim planom. To mora uključivati, kaže se u studiji, poboljšanja u ponudi usluga, osiguravanje dovoljnih kvalitetnih smještajnih kapaciteta, olakšanje pristupa destinacijama zračnim i kopnenim putem te proširenje ponude izvan glavne sezone.
Iskustva pokazuju, tvrde u Roland Bergeru, da takav pristup povećava iskorištenost turističkih kapaciteta za 5 do 10 posto godišnje, lojalnost gostiju za 20 do 30 posto, a zaradu za 5 do 15 posto.
(Hina) xduk yds