Isto tako, rekao je Zanoli na radionici TOP/CRO 2902 o ekološkoj poljoprivredi u Hrvatskoj u organizaciji Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva, u istraživanju je ustanovljena mala potrošnja proizvoda ekološke poljoprivrede i to kako kod hrvatskih građana, tako i kod turista koji dolaze u Hrvatsku.
Premda 83 posto anketiranih građana u Zagrebu i Splitu zna da proizvodi eko poljoprivrede postoje, oni uglavnom ne razumiju što su oni i kakve koristi nose, kaže Zanoli.
Dodaje da se u Hrvatskoj organski uzgojene namirnice miješaju sa "domaćim" uzgojem, a prodaju se uglavnom na tržnicama.
Stoga predlaže konkretniji marketing takvih proizvoda i oblikovanje distribucijskih kanala. U zemljama u kojima je potražnja za organskom hranom značajna, u njezinu prodaju su uključeni supermarketi, potrošači su informirani, a namirnice se ne uvoze iz inozemstva, naglašava Zanoli.
I potrošači i proizvođači previše očekuju od proizvoda organske poljoprivrede, tvrdi eko proizvođač Željko Mavrović. Prvi jer očekuju da će se njihovom upotrebom potpuno zaštititi od bolesti, a drugi jer smatraju da na malim površinama mogu uspostaviti isplativu proizvodnju.
Većina naših proizvođača, kaže Mavrović, može zadovoljiti potrebe štanda na tržnici i na to bi u početku trebali koncentrirati svoje napore, a ne na utopiju o plasmanu svojih roba na police trgovačkih lanaca.
Također, dodaje, pri ulasku u posao proizvođači uz osobnu odluku o prihvaćanju određenog stila života, moraju imati jasnu viziju o mogućnosti plasmana svojih proizvoda, a ne očekivati od države ili nekog drugog da se brine o marketingu, otkupu ili prodaji njihovih proizvoda.
(Hina) xduk yds