Glavni plan razvoja turizma Primorsko-goranske županije, kojemu su ciljevi stvaranje praktičnog modela razvoja turizma, povećanje konkurentnosti i standarda stanovnika, izradili su stručnjaci opatijskog Fakulteta za turistički i hotelski menadžment. Naručitelji su Primorsko-goranska županijska uprava i Turistička zajednica.
Ako bi se primijenile pretpostavke Glavnog plana do 2015. bi na Kvarneru bilo moguće ostvariti 14,4 milijuna noćenja na godinu, u odnosu na sadašnjih oko 10 milijuna noćenja godišnje.
Dnevna potrošnja turista trebala bi biti povećana sa sadašnjih 38 na 75 eura.
Osnovni predmet istraživanja bila je mogućnost održiva razvoja turizma u Primorsko-goranskoj županiji, izradba prepoznatljiva kvarnerskog "branda" i razvitak Kvarnera u vodeću turističku regiju.
U Glavnom planu razmotrena su turistička odredišta, raspoloživi činitelji razvoja, obilježja vrijednosti turističkog sustava, predložen je model razvoja odredišta, programi potpore te provedba i nadzor razvoja turizma u županiji.
Među ostalim navodi se da je u sljedećem razdoblju potrebno "odrediti stvarni 'brand' turističkog odredišta Kvarnera u novim uvjetima, uz uvažavanje rezultata istraživanja Glavnog plana."
Naglašena su neophodna ulaganja u hotelske kapacitete te potreba specijaliziranja hotelskih objekata na poslovne, konferencijske, klub hotele, obiteljske hotele, povijesne, priobalne i ronilačke hotele, hotele za osobe treće dobi, male i prijateljske te zdravstvene hotele.
Izrađivači Glavnog plana nastavit će nadzor i provedbu tog plana te stalna znanstvena istraživanja turističkog razvoja Kvarnera.
Izrada Glavnog plana razvoja turizma Primorsko-goranske županije počela je 2003. i stajala 2,2 milijuna kuna.