FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ARZ potpisao ugovore za tunele Veliki Gložac i tunel Čardak

Autor: ;nzla;
ZAGREB, 23. ožujka 2005. (Hina) - Tvrtka Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ)potpisala je danas ugovore sa izvođačima radove za izgradnju drugecijevi u tunelima Veliki Gložac i Čardak, što predstavlja početkaradova druge faze izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb, odnosno dopune napuni profil autoceste.
ZAGREB, 23. ožujka 2005. (Hina) - Tvrtka Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ) potpisala je danas ugovore sa izvođačima radove za izgradnju druge cijevi u tunelima Veliki Gložac i Čardak, što predstavlja početka radova druge faze izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb, odnosno dopune na puni profil autoceste.

Ugovor vrijedan 95,34 milijuna kuna za tunel Veliki Gložac, na dionici od Bosiljeva do Vrbovskog duljine 1,12 kilometara, potpisan je sa poslovnom udrugom zagrebačkog Viadukta i zagrebačke Hidroelektre niskogradnje. Rok izvođenja radova je 24 mjeseca od dana potpisa ugovora.

Za tunel Čardak, duljine 601 metar, na dionici Kupjak-Vrbovsko, ugovor vrijedan 88,89 milijuna kuna sklopljen je sa splitskom tvrtkom Konstruktor-inženjering, a rok za izvođenje radova je 14 mjeseci od dana potpisivanje ugovora.

ARZ je danas sa Institutom građevinarstva Hrvatske potpisao dodatak okvirnom ugovoru za obavljanje usluga stručnog nadzora i kontrole kvalitete ugrađenih materijala i izvedenih radova II A faze izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb, odnosno nadopune na puni profil autoceste oko 15 kilometara od Bosiljeva preko Vrbovskog do Stare Sušice. Vrijednost ugovorenih usluga je 11,49 milijuna kuna, a one će biti obavljene do 15. lipnja 2007.

Potpisivanju ugovora bio je nazočan i ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta, koji je ponovio da će u iduće četiri godine u Hrvatskoj biti izgrađeno oko 330 kilometara novih autocesta, 250 kilometara novih državnih cesta, većinom čvorišta i spojeva gradova na autoceste, te da će se rekonstruirati oko 950 kilometara postojećih autocesta za što će ukupno biti utrošeno 32, 5 milijardi kuna.

Predsjednik uprave ARZ-a Zoran Klarić kazao je da je od ukupno 146 kilometara te autoceste oko 90,93 kilometra izgrađeno u punom profilu, dok je ostatak u poluprofilu. Napomenuo je da je izgradnja punog profila na tom ostatku autoceste neupitna, jer to pokazuju ekonomski pokazatelji poput značajnog rasta prometa vozila, rast prihoda tvrtke, ali i zbog poboljšanja sigurnosti na autocesti.

U 2005. ARZ planira ostvariti 400 milijuna kuna prihoda, dok je studija o izvodljivosti to predviđala tek u 2010. godini, ustvrdio je Klarić. Dodao je da im je promet od srpnja do prosinca 2004 na cijeloj autocesti iznosio prosječno oko 16.327 vozila dnevno, a u srpnju i kolovozu čak 24.074 vozila dnevno.

Inače, studija je predviđala tek u 2006. promet veći od 16 tisuća vozila dnevno.

Zbog tog povećanja prometa, Klarić je kazao da se razmišlja i o gradnji trećeg traka od Zagreba do Karlovca i da se izrađuje analiza, ali da se to neće realizirati u iduće četiri godine. Lani je na tom dijelu u ljetnim mjesecima promet bio oko 40 tisuća vozila dnevno, rekao je Klarić

Izgradnja oko 15 kilometara II A faze od Bosiljeva preko Vrbovskog do Stare Sušice financirat će se sa oko 50 milijuna eura iz ranijih kredita.

Klarić je kazao da su osigurali i sredstva za II B fazu, odnosno dopunu 44 kilometra poluprofila na puni profil kroz Gorski kotar od Kikovice do Stare Sušice i da "nije upitan završetak autoceste do kraja 2008. u punom profilu". Oko 50 posto sredstava dobilo bi se od Europske investicijske banke i europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i taj će kredit biti bez državnog jamstva, dok će ostatak ARZ potražiti na domaćem financijskom tržištu.

Klarić je rekao da će od tih 44 kilometra II B faze, oko 30 kilometara bili gotovo do 2007. a procjena je da će nadopuna poluprofila na puni profil autoceste stajati između 200 i 250 milijuna eura.

(Hina) xnz ydb

An unhandled error has occurred. Reload 🗙