FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA NJEMAČKA-GOSPODARSTVO

Autor: ;BNŠ;
Opela Naslov: Japanske metode donose uspjeh Podnaslov:Umjesto klasičnog rada na tekućoj vrpci, istočnonjemačka tvornica Opel uspješno je primijenila japanske metode u proizvodnji postižući rekordnu produktivnost u Europi. Strogo raspoređujući zalihe, osoblje te organizirajući male radne skupine unutar kojih su zaposleni maksimalno odgovorni, njemački konstruktor treba upola manje vremena za jedan proizvod od ostatka europske automobilske industrije. Piše: Valerie LEROUX, AFP EISENACH (Njemačka) - Oni nose uniformu, govore o "kaizenu" i vide svoj učinak na elektronskim panoima. U Eisenbachu, istočnonjemački radnici tvornice Opel prilagodili su se uspješno japanskim metodama i ističu rekordnu produktivnost u Europi. U podnožju brijegova Tiringije, njemački konstruktor proizvodi svoj model Corsa za 19,8 sati, dok prosjek još uvijek iznosi 36 sati u ostatku europske automobilske industrije, prema ispitivanju Massachussetts Institute of Technology (MIT) iz Bostona. Tajna Opela u Eisenachu, ultramoderne tvornice sagrađene 1992. godine, jest "lean production" ili "baš na vrijeme": strogo raspoređivanje zaliha, osoblja, te organiziranje na malene radne skupine kako bi se zaposlene učinilo maksimalno odgovornima. Ukupno 2.000 zaposlenih proizvodi 660 automobila dnevno, to jest 150.000 automobila godišnje. Na traci za sklapanje dijelova svaka radna skupina s najviše osam osoba ima točno određen zadatak koji treba izvršiti. No, unutar ekipa, organizacija je vrlo prilagodljiva. Radnici međusobno određuju svoj planning, radna mjesta su ciklička. Posebno je važno da svatko redovito daje prijedloge radi poboljšavanja produktivnosti svoje radne skupine. To je japanski "kaizen", ili "proces stalnog poboljšavanja", sveto pravilo poduzeća. "Nas sedmero je do sada podnijelo 176 prijedloga", ponosno će šef jedne od radnih skupina Juergen Hertwig. "Trenutno pokušavamo poboljšati učinak za tri sekunde", dodaje on, s prezimenom utisnutim na besprijekorno bijeloj košulji i sivom puloveru, kao što je to slučaj sa svim zaposlenima u tvornici, od direktora do tajnice. Međunaslov:Zaposleni zadovoljniji nego s tekućom vrpcom Modificirajući nagib kutije za alat, mijenjajući položaj neke bušilice, svatko na taj način pokušava najbolje što može upravljati svojim pokretima i svojim vremenom. Uz to, dobici na produktivnosti se nagrađuju, jednako kao i neodsustvovanje s posla. Te metode inspirirane su 'joint-ventures' između General Motorsa (matična tvrtka Opela) i japanskih konstruktora Toyota i Suzuki u Sjevernoj Americi. Ali u Eisenachu, učenik je nadvisio učitelja toliko da daje lekcije čitavoj grupaciji GM. Više nego drugdje, dinamika skupine dala je plodove u toj bivšoj domeni "Wartburga", prosječnog automobila DDR-a, gdje je komunistička kultura 40 godina bila isto što i radne brigade i kolektivizam. "Osjećaj za zajedništvo, dinamika skupine, dio su istočnonjemačkog društvenog sustava", objašnjava direktor proizvodnje Arno Wiedenroth. "Najviše se bojim da će ta kvaliteta nestati kao u zapadnoj Njemačkoj", dodaje on. Za razliku od Ruesselsheima, povijesnog smještaja Opela u blizini Frankfurta koje se upravo prebacilo na isti sustav, osoblje je isto tako puno fleksibilnije, i mlađe, s prosječnom dobi od 34 godine. Druga prednost Eisenacha jest da su svi zaposleni Nijemci. "U drugim tvornicama Opela, imamo relativno visoku stopu stranih radnika, što predstavlja problem u komunikaciji", otkriva Wiedenroth. Prema riječima odbora poduzeća, zaposleni u Eisenachu zadovoljni su svojim sustavom proizvodnje i ne bi nikako željeli vratiti se klasičnom radu na tekućoj vrpci. No, žale se da su plaćeni 40% manje nego u Ruesselsheimu, zbog kašnjenja plaća na istoku, za radni tjedan od 39 sati (nasuprot 36 na zapadu). "Često postavljaju vrlo visoki kriterij po skupinama, neki se žale da su preopterećeni, da moraju vikendom raditi prekovremeno", dodaje predsjednik odbora poduzeća Harald Lieske. (Hina) bnš br 271157 MET dec 94 271157 MET dec 94

(Hina) bnš br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙