FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA RUSIJA-NESREĆA

Autor:
Nadnaslov: Nova zrakoplovna nesreća u Rusiji Naslov: Strah od letenja na ruski način Podnaslov: Nova zrakoplovna katastrofa uzrokovala je smrt 120 osoba u ponedjeljak, u blizini Irkutska, na jugu Sibira, pothranjujući špekulacije o ubrzanom pogoršavanju stanja zračne flote bivšeg SSSR-a. Piše: Marielle EUDES, AFP MOSKVA - Nova zrakoplovna katastrofa uzrokovala je smrt 120 osoba u ponedjeljak, u blizini Irkutska, na jugu Sibira, pothranjujući špekulacije o ubrzanom pogoršavanju stanja zračne flote bivšeg SSSR-a. Tupoljev 154 ruske zrakoplovne tvrtke Bajkal, koji može prihvatiti 164 putnika, srušio se u 12 sati po lokalnom vremenu, 12 minuta nakon uzlijetanja iz Irkutska u pravcu Moskve, s 111 putnika i 9 članova posade. Nema preživjelih, rekao je predstavnik za novinstvo Komiteta za izvanredna stanja u Moskvi. Među žrtvama bilo je 16 stranaca: osam Nijemaca (Bonn govori o sedam), četiri Kineza, jedna Japanka, jedna Austrijanka, jedan Indijac i jedan Turčin. Irkutsk, na obali jezera Bajkal, jedno je od najposjećenijih turističkih mjesta u Rusiji, posebno za vrijeme božićnih i novogodišnjih praznika. Jedan se motor letjelice zapalio odmah nakon uzlijetanja. Zrakoplov je tada napravio polukrug, ali se i drugi motor zapalio i posada je izgubila kontrolu nad letjelicom koja se srušila u slabo naseljenom području, 11 km udaljenom od piste (koja je pak samo 7 km udaljena od središta Irkutska). Letjelica, čiji su rezervoari bili puni, eksplodirala je dodirnuvši tlo, naglašeno je iz Komiteta. Helikopteri za spašavanje i medicinske ekipe hitno su poslane na mjesto nesreće a Iljušin 76 Državnog komiteta za izvanredna stanja spremao se uzletjeti iz Moskve. "Od raspuštanja sovjetske zrakoplovne tvrtke Aeroflot 1992. godine, sigurnost je znatno smanjena i nastavlja se smanjivati", prokomentirao je zapadni stručnjak. Neki stručnjaci, čija mišljenja je nedavno objavio tjednik Moskovske novosti, predvidjeli su "skorašnje povećanje zračnih katastrofa". "Sposobnost posade ne dovodi se u pitanje", ali sigurnost se smanjuje zbog nastojanja tvrtki koje su otkupile dio flote Aeroflota da budu maksimalno rentabilne, rekao je taj zapadni stručnjak, dodajući kako "problemi oko održavanja ili poštivanja propisa ostaju u drugom planu". "U vrijeme SSSR-a najviši dužnosnici bili su primorani, pod prijetnjom smjenjivanja s dužnosti, provoditi najosnovnije i redovite provjere. Danas ta administrativna prijetnja više ne postoji u privatnim ili poluprivatnim zrakoplovnim tvrtkama i prevladava briga oko stvaranja profita", priopćio je Aleksandar Žilin, stručnjak za vojna pitanja tjednika Moskovske novosti. Međunaslov: Sve više prenatrpanih letjelica Povrh svega, slučajevi prenatrpanosti letjelica su brojni. Novi "trgovci" iz bivšeg SSSR-a, "koji prevoze iz jedne regije u drugu stotine kila roba zrakoplovima, lako kupuju lako kod pilota pravo da prenatrpaju letjelice", smatra Žilin. Zrakoplov L-410, s 22 putnika od kojih 5 neprijavljenih, srušio se 26. kolovoza u Aldanu, na jugu Jakutije, sa 677 kg tereta umjesto dozvoljenih 219. Pri slijetanju zrakoplov je pao na lijevo krilo i svi su putnici smrtno stradali. Dva dana kasnije, JAK-42 srušio se odmah nakon neuspjelog uzlijetanja sa zračne luke Horog, na jugu Tadžikistana, pri čemu su poginule 82 osobe. Teret letjelice bio je za tri tone teži od dozvoljenog. Osim toga, otvaranje donedavno zabranjenih područja privlači istraživače i turiste i predstavlja neočekivani dobitak za novonastale tvrtke koje skupo naplaćuju putovanja "u egzotično". Avanture u koje se kreće malim zrakoplovima ili helikopterima sve su brojnije, kao i nesreće. U svibnju prošle godine deset osoba poginulo je u nesreći helikoptera 10.000 km od Moskve, u znanstveno-turističkoj ekspediciji. Meteorološki uvjeti povećavaju teškoće. Krajem prosinca 36 osoba stradalo je u Armeniji jer Antonov-26 kojim su putovali nije uspio pravilno sletjeti zbog guste magle. Nesreće vojnih letjelica također su u porastu, kako prenose Moskovske novosti. Godine 1993. zračne snage zabilježile su 17 tehničkih nepravilnosti, od kojih je barem pet izazvalo smrtonosne nesreće s 22 žrtve. No, službe zračne, civilne i vojne sigurnosti ne raspolažu dovoljno širokim ovlastima ili sredstvima da zabrane letove na kojima se krše pravila sigurnosti, zaključuje Žilin. (Hina) bnš 050558 MET jan 94 0563

(Hina) bnš

An unhandled error has occurred. Reload 🗙