FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BEATIFIKACIJA "BEAT" GENERACIJE

Autor: ;BNŠ;
NEW YORK, 16. studenog (Hina/AFP) - U to je doba Jack Kerouac vjerovao da zna slikati, William Burroughs praviti kolaže, Dennis Hopper i Allen Ginsberg fotografirati. "Na cesti" postaje Biblija, a pjesnici u sandalama čitaju u zadimljenim barovima New Yorka i potom San Francisca tekstove u kojima su pomiješani antimilitarizam, istočna filozofija i slobodna ljubav.
NEW YORK, 16. studenog (Hina/AFP) - U to je doba Jack Kerouac vjerovao da zna slikati, William Burroughs praviti kolaže, Dennis Hopper i Allen Ginsberg fotografirati. "Na cesti" postaje Biblija, a pjesnici u sandalama čitaju u zadimljenim barovima New Yorka i potom San Francisca tekstove u kojima su pomiješani antimilitarizam, istočna filozofija i slobodna ljubav. #L# Pola stoljeća nakon susreta Kerouaca i Ginsberga, Muzej američke umjetnosti Whitney iz New Yorka postavlja izložbu "Beat Culture and the New America, 1950.-1965.", dvosmislen hommage umjetnicima koji su promijenili izgled SAD-a ponajprije zato jer su željeli prekinuti s institucijama ... poput muzeja. "Beat generacija odigrala je značajniju ulogu od one koja joj se općenito pripisuje u promjeni kulturnog uzora u tom odlučnom razdoblju, (...) kombinirajući ples i avangardno kazalište, novi dadaizam, apstraktni ekspresionizam, nezavisni američki film i happening", objašnjava u eseju tiskanom u katalogu kustosica u muzeju Whitney Lisa Philips. "Umjetnost i život bili su nerazdvojni, što je umjetnosti podarilo novi realistički stil, a životu slobodniji i osobniji stil", dodaje ona. Kad se tri njujorška pisca - Jack Kerouac, Allen Ginsberg i William Burroughs sastaju 1944. godine ne nazivaju se beatnicima. Trebalo je pričekati kraj četrdesetih da se pojavi riječ, dotad termin iz jazza, pod perom Herberta Hunckea, prijatelja ove trojice, koji je odonda pao u zaborav. U prvo vrijeme termin je značio "siromašan, utučen, deprimiran", ali je Kerouac naknadno dao vlastitu definiciju: "Beat generacija je fundamentalno religiozna generacija. Beat dolazi od 'beatitude' (blaženstvo)." Iako su tekstovi u katalogu vrlo zanimljivi, izložba pomalo podsjeća na sajmište. U staklenim ormarićima "natrpani su blokovi s crtežima, išarani su rukopisi i ponekad dirljive obiteljske slike, kao ona francuske glumice Delphine Seyring i "poglavara" beat generacije za kavom na snimanju filma. No, osim ironije - koja postoji u ponudi javnom obožavanju takvih relikvija, dok se Burroughs danas bavi reklamom za Nike - izložba posebice ističe činjenicu da je pokret izrodio malo zanimljivih umjetnika. Iako je slika "Rose" Jay De Fea postala klasik, Whitney izlaže i loše slike poput "Buddhe" Jacka Kerouaca. Sve ih nadmašuje "Number 27" Jacksona Pollocka čije iznenađujuće prisustvo na izložbi o beat generaciji Whitney opravdava činjenicom da je "Kerouac obožavao Pollocka, a obojica jazz". "Beat Culture and the New America, 1950.-1965." ostaje otvorena u New Yorku do 4. veljače 1996., a zatim seli u Minneapolis, od 2. lipnja do 15. rujna, i San Francisco, od 5. listopada do 29. prosinca. (Hina) bnš bnš 161150 MET nov 95

(Hina) bnš bnš

An unhandled error has occurred. Reload 🗙