PARIZ, 14. srpnja (Hina/AFP) - Velur i saten, krzno i perje, čipka i
crna boja defilirali su pet dana u Parizu pod imenima 17 kreatora
visoke mode koji su predstavljali svoje kolekcije za jesen i zimu.
Teško je odrediti glavne tendencije iduće sezone, budući da se, prema
definiciji, visoka moda smatra "laboratorijem" koji nudi najpotpuniju
slobodu stvaranja jer svaki pojedini kreator ima svoj stil, a svaki je
model jedinstven.
Ostaju dvije ili tri ideje koje su se nametnule tijekom modnih
revija. Prvo - boje ili točnije nedostatak boja. Sve u svemu, modni
kreatori bave se crnim mislima što je prigoda da se pokaže crno u
mnogim nijansama.
Što se tiče siluete, tu je nekoliko podsjećanja na pedesete godine s
pripijenim poprsjem, oblim bokovima u velikim plesnim suknjama ispod
koljena. Moda se hrani kulturnim referencama kao što je Goyina
"Odjevena Maja", u suvremenoj reinterpretaciji Christiana Lacroixa,
Infantkinje i španjolska tema koje koristi Yves Saint-Laurent,
Cezanneova paleta boja koju rabi Christian Dior te ikone na način
Oliviera Lapidusa.
Što se tiče materijala, velur je u modi za cijeli dan, uz saten i
čipku. Tu je i perje u izobilju, pravo (pijetao, noj, morska kokoš) i
lažno. Krznari, godinama u nemilosti zaštitnika životinja, imat će
razloga za veselje: lisičje krzno, nerc, janjeće krzno iz Mongolije i
činčila puno su korišteni. S nadom da će biti zainteresiranih
klijentkinja.
Bila je tu i posljednja kolekcija visoke mode Huberta de Givenchya.
Nakon 43 godine duge karijera u kući koju je osnovao, veliki pariški
kreator odlučio je "okrenuti stranicu", prema vlastitim riječima.
Bernard Arnault, generalni direktor LVMH-a, prvog svjetskog
proizvođača luksuznih proizvoda i vlasnika Givenchyjeve tvrtke,
odlučio se na 'lifting' ugledne kuće izabravši britanskog kreatora
Johna Galliana za Givenchyjeva nasljednika.
(Hina) bnš fp
141254 MET jul 95
(Hina) bnš fp