ZAGREB, 27. travnja (Hina) - O mogućim promjenama u programu hrvatskog
jezika i književnosti te o zastupljnosti i odnosu hrvatskog jezika i
književnosti unutar tog programa, razgovarali su danas na sastanku
održanom u organizaciji Ministarstva prosvjete i športa sveučilišni i
srednjoškolski profesori, stručnjaci iz područja jezika i
književnosti.
Sudionici sastanka složili su se, raspravljajući o kvalitativnom i
kvantitativnom odnosu hrvatskog jezika i književnosti, da je jezik u
školi zapostavljen i nedovoljno zastupljen. Književnost je pak,
ocijenjeno je, preopterećena velikim brojem sadržaja i književnih
djela, tako da program književnosti, kazano je, "izgleda kao
telefonski imenik".
"Hrvatski jezik treba zauzeti mjesto koje mu i pripada", istaknuo je
dr. Vlado Pandžić. Mišljenja je i da nastava hrvatskog jezika treba
obuhvatiti i medijsku kulturu a napominje da je u svim "zemljema koje
vode u školstvu, na čelnom mjestu usmeno i pismeno izražavanje". Dr.
Miroslav Šicel drži da se književnost ne smije samo učiti, već,
naglašava, osmišljavati.
Ministrica prosvjete i športa Ljilja Vokić ustvrdila je da je
"najveći problem u hrvatskom školstvu preopterećenost programa", a
problem je i "zapuštena odgojna komponenta". Ona je kazala da izrada
programa hrvatskog jezika mora biti gotova do 15. srpnja, nakon čega
će se raspisati i natječaj za udžbenike.
(Hina) mb ds
271256 MET apr 95
(Hina) mb ds