ZAGREB, 26. travnja (Hina) - Članovi Hrvatskog školskog vijeća (HŠV)
na današnjoj su sjednici održanoj u Ministarstvu prosvjete i športa
predložili model obrazovanja učitelja - četverogodišnji studij za
učitelje osnovnih škola.
Raspravljajući o pedagoškoj izobrazbi nastavnika a posebno učitelja te
o dva modela obrazovanja učitelja (razmatrana i na sjednici Nacionalnog
vijeća za visoku naobrazbu održanoj u siječnju ove godine), članovi HŠV
složili su se da je prihvatljiviji model četverogodišnjeg od trogodišnjeg
studija. Većina članova HŠV-a mišljenja je da je učiteljima "potrebno
omogućiti uspon u obrazovanju koji može ići i do doktorata znanosti".
Govoreći o važnosti i odgovornosti učiteljskog poziva, dr. Miroslav
Šicel istaknuo je da "učitelj mora dobiti status kao što ga ima i
znanstveni radnik". Članovi HŠV-a ističu i da je potrebno provesti
reformu visokog školstva, jer se studij za učitelje mora uklopiti u
sveučilišne programe. Ministrica Ljilja Vokić kazala je da je o
spomenutim modelima obrazovanja, prije stručne rasprave, bilo potrebno
provesti anketu među učiteljima kako bi se vidjelo i njihovo mišljenje.
U nastavku sjednice ministrica je upozorila na hitnost rješavanja
kadrovskih pitanja jer je "alarmantan nedostatak učiteljskog kadra u
školama" koji može, kazala je, dovesti i do zatvaranja nekih škola.
Istaknula je da je nedopustivo što se u posljednjih pet godina nije
radilo na programima i profiliranju učitelja. Profesorica Marija Bajt
mišljenja je da će "učitelja biti, ponude li im se plaće, stanovi i
dignitet", odnosno, ako država stvori uvjete učiteljima 'za povratak u
škole', kazano je uz ostalo na sjednici.
(Hina) mb do
260144 MET apr 95
(Hina) mb do