VARŠAVA, 18. veljače (Hina) - Nakon šest dana intenzivnih poslovnih
aktivnosti i kontakata predstavnika 30-ak hrvatskih tvrtki s poljskim
poslovnim ljudima i građanima, u Varšavi je danas završena prva
samostalna izložba hrvatskog gospodarstva u Poljskoj.
Otvaranju izložbe, uz veleposlanika Republike Hrvatske u Poljskoj dr.
Ivana Brnelića te poljske i hrvatske gospodarstvenike, bili su nazočni
i veleposlanici Malezije, Slovenije, Bugarske, Albanije, Rumunjske i
Bangladeša u Varšavi.
Svoje proizvode i usluge predstavilo je više od 30 hrvatskih tvrtki -
Podravka, Pliva, Ghetaldus, Inas, Ivex iz Rijeke, Jadroriba, Toz, Tep,
Chromos, Poljoopskrba, Pastor, Ivasim iz Ivanić Grada, TIZ Zrinski iz
Čakovca, Keramička industrija Orahovica, Astra International, MTČ i
Hrast iz Čakovca, Kamen i Pazinka iz Pazina, MIO, Oranica i Niveta iz
Osijeka, Meteor iz Đakova, Koplast Valpovo, Belišće, Brodospas, kao i
ponuda Turističke zajednice Split te Turističkog ureda grada Zagreba.
Ukupna vanjskotrgovinska razmjena Hrvatske i Poljske prošle je godine
iznosila oko 83 milijuna američkih dolara, što je nešto više od 0,8
posto ukupne hrvatske razmjene. U brojnim razgovorima s predstavnicima
poljskog Ministarstva za ekonomske odnose s inozemstvom, Državnog
zavoda za turizam i sport, Poljske gospodarske komore, Poljske
turističke komore te s gospodarstvenicima, sadašnja razmjena Hrvatske
i Poljske ocijenjena je nerealno malom i ispod objektivnih mogućnosti
gospodarstava dviju država.
Na poljsko tržište (44 milijuna stanovnika), Hrvatska najviše, za 25
milijuna dolara, izvozi prehrambenih proizvoda, slijede vina i
alkohol, cigaretni papir, električni uređaji, aluminij, kemijski
proizvodi te knjige. Iz Poljske pak na hrvatsko tržište stiže kameni
ugljen, meso, sumpor, različite vrste prediva, bakrene žice, papir i
papirna konfekcija isl.
Veliki je značaj i moguća suradnja u turizmu, a na izložbi je
predstavljena turistička ponuda Dalmacije. Prošlogodišnja brojka od
18.000 tisuća Poljaka koji su ljetovali u Hrvatskoj, po procjenama bi
ove godine mogla biti i udvostručena. Razgovaralo se i o uvođenju
čarter linija iz Poljske za Dubrovnik, Split i Brač te otvaranju
zajedničke turističke agencije u Poljskoj koja bi nudila hrvatske
turističke destinacije.
Tijekom izložbe, koju je organizirala Hrvatska gospodarska komora,
održan je i seminar "Kako poslovati s Hrvatskom" te brojne
prezentacije pojedinih poduzeća. Dogovoreni su susreti
gospodarstvenika hrvatskih županijskih i poljskih regionalnih komora,
a prva bi se u Zagrebu trebala krajem ožujka predstaviti poljska
regija Rybnik.
Iz Poljske gospodarske komore stigla je i potvrda kolektivnog nastupa
poljskih gospodarstvenika na proljetnim sajmovima na Zagrebačkom
velesajmu.
Prva izložba hrvatskog gospodarstva u Varšavi, zabilježena je u
raznim poljskim medijima, od televizije, radija do tiska. Među inim
objavljena je i šira reportaža u emisiji "Panorama" drugog programa
Poljske televizije, s posebnim naglaskom na turizam Dalmacije. "Gazeta
Wyborcza", "Rzeczpospolita", "Zycie Warszawy", glasilo Poljske
gospodarske komore i drugi, donijeli su nekoliko tekstova o izložbi u
kojima se uz opće podatke o razmjeni Hrvatske i Poljske posebice
ističe turizam. Podsjeća se i da kravata potječe od Hrvata, a
"Rzeczpospolita" (Republika - s nakladom od 500.000 primjeraka)
zaključuje: "Slično kao Španjolska i Italija za zapadnu Europu,
Hrvatska ima šansu postati 'zemljom sunca' za istočni dio Europe".
(Hina) db fs
181325 MET feb 95
18HHMM MET feb 95
(Hina) db fs