FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

- ZAVRŠENA PRVA IZLOŽBA HRVATSKOG GOSPODARSTVA U VARŠAVI

Autor: ;DB;
VARŠAVA, 18. veljače (Hina) - Nakon šest dana intenzivnih poslovnih aktivnosti i kontakata predstavnika 30-ak hrvatskih tvrtki s poljskim poslovnim ljudima i građanima, u Varšavi je danas završena prva samostalna izložba hrvatskog gospodarstva u Poljskoj. Otvaranju izložbe, uz veleposlanika Republike Hrvatske u Poljskoj dr. Ivana Brnelića te poljske i hrvatske gospodarstvenike, bili su nazočni i veleposlanici Malezije, Slovenije, Bugarske, Albanije, Rumunjske i Bangladeša u Varšavi. Svoje proizvode i usluge predstavilo je više od 30 hrvatskih tvrtki - Podravka, Pliva, Ghetaldus, Inas, Ivex iz Rijeke, Jadroriba, Toz, Tep, Chromos, Poljoopskrba, Pastor, Ivasim iz Ivanić Grada, TIZ Zrinski iz Čakovca, Keramička industrija Orahovica, Astra International, MTČ i Hrast iz Čakovca, Kamen i Pazinka iz Pazina, MIO, Oranica i Niveta iz Osijeka, Meteor iz Đakova, Koplast Valpovo, Belišće, Brodospas, kao i ponuda Turističke zajednice Split te Turističkog ureda grada Zagreba. Ukupna vanjskotrgovinska razmjena Hrvatske i Poljske prošle je godine iznosila oko 83 milijuna američkih dolara, što je nešto više od 0,8 posto ukupne hrvatske razmjene. U brojnim razgovorima s predstavnicima poljskog Ministarstva za ekonomske odnose s inozemstvom, Državnog zavoda za turizam i sport, Poljske gospodarske komore, Poljske turističke komore te s gospodarstvenicima, sadašnja razmjena Hrvatske i Poljske ocijenjena je nerealno malom i ispod objektivnih mogućnosti gospodarstava dviju država. Na poljsko tržište (44 milijuna stanovnika), Hrvatska najviše, za 25 milijuna dolara, izvozi prehrambenih proizvoda, slijede vina i alkohol, cigaretni papir, električni uređaji, aluminij, kemijski proizvodi te knjige. Iz Poljske pak na hrvatsko tržište stiže kameni ugljen, meso, sumpor, različite vrste prediva, bakrene žice, papir i papirna konfekcija isl. Veliki je značaj i moguća suradnja u turizmu, a na izložbi je predstavljena turistička ponuda Dalmacije. Prošlogodišnja brojka od 18.000 tisuća Poljaka koji su ljetovali u Hrvatskoj, po procjenama bi ove godine mogla biti i udvostručena. Razgovaralo se i o uvođenju čarter linija iz Poljske za Dubrovnik, Split i Brač te otvaranju zajedničke turističke agencije u Poljskoj koja bi nudila hrvatske turističke destinacije. Tijekom izložbe, koju je organizirala Hrvatska gospodarska komora, održan je i seminar "Kako poslovati s Hrvatskom" te brojne prezentacije pojedinih poduzeća. Dogovoreni su susreti gospodarstvenika hrvatskih županijskih i poljskih regionalnih komora, a prva bi se u Zagrebu trebala krajem ožujka predstaviti poljska regija Rybnik. Iz Poljske gospodarske komore stigla je i potvrda kolektivnog nastupa poljskih gospodarstvenika na proljetnim sajmovima na Zagrebačkom velesajmu. Prva izložba hrvatskog gospodarstva u Varšavi, zabilježena je u raznim poljskim medijima, od televizije, radija do tiska. Među inim objavljena je i šira reportaža u emisiji "Panorama" drugog programa Poljske televizije, s posebnim naglaskom na turizam Dalmacije. "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita", "Zycie Warszawy", glasilo Poljske gospodarske komore i drugi, donijeli su nekoliko tekstova o izložbi u kojima se uz opće podatke o razmjeni Hrvatske i Poljske posebice ističe turizam. Podsjeća se i da kravata potječe od Hrvata, a "Rzeczpospolita" (Republika - s nakladom od 500.000 primjeraka) zaključuje: "Slično kao Španjolska i Italija za zapadnu Europu, Hrvatska ima šansu postati 'zemljom sunca' za istočni dio Europe". (Hina) db fs 181325 MET feb 95 18HHMM MET feb 95

(Hina) db fs

An unhandled error has occurred. Reload 🗙