gospodarstva u Varšavi, koja je okupila više od 30 tvrtki, zabilježili
su brojni poljski mediji.
Tako je nacionalna televizija u jednoj od svojih informativnih
emisija ukratko prikazala hrvatsku ponudu, a na II programu Poljske
televizije u emisiji "Panorama" prikazana je i šira reportaža o
izložbi s posebnim naglaskom na informacije o hrvatskom turizmu.
U današnjim izdanjima vijesti o izložbi donose i "Zycie Warszawy",
"Gazeta Wyborcza" te "Rzeczpospolita" (Republika).
"Gazeta Wyborcza", dnevni list s nakladom od oko 800.000 primjeraka,
donosi tekst pod imenom "Kravata je došla iz Hrvatske". Uz detalje o
nastanku i podrijetlu kravate, dnevnik ističe da je "Vegeta" jedni
proizvod za koji Poljaci sigurno znaju da je iz Hrvatske. Navodi se da
se u Poljsku godišnje uveze tog začina u vrijednosti od 20 milijuna
dolara. Spominje se "Pliva" i njen sumamed i druga poduzeća te poziva
Poljake da ljetuju u Hrvatskoj. U Hrvatskoj je prošle godine bilo 3,5
milijuna turista od čega tek 18.000 Poljaka.
"Unatoč trećine okupiranog teritorija i ratne situacije u susjednoj
BiH Hrvatska postaje sve ozbiljniji trgovinski partner Poljskoj",
stoji u "Rzeczpospoliti", dnevnom listu čija je osnovna preokupacija
pravo, gospodarstvo i financije i koji ima nakladu od 500.000
primjeraka. Navodi se da je prošlogodišnja razmjena bila oko 80
milijuna dolara s tendencijom rasta.
Veći dio članka posvećen je turizmu i razgovoru s predsjednikom
Hrvatske turističke zajednice Milivojom Ivancem, koji je najavio i
skori sporazum s glavnim poljskim turističkim agencijama. Procjenjuje
se da bi ove godine moglo u Hrvatsku stići i 30.000 Poljaka, a
navedene su i cijene noćenja od privatnog smještaja do hotela visoke
kategorije.
"Slično kao Španjolska i Italija za zapadnu Europu, Hrvatska ima
šansu postati 'zemljom sunca' za istočni dio Europe", zaključuje
"Rzeczpospolita".
(Hina) db fs
142150 MET feb 95
142150 MET feb 95
(Hina) db fs