ZAGREB, 17. veljače (Hina) - "Hrvatska gospodarska komora mora biti
ustanova s javno pravnim statusom - autonomna, nepolitička i
infrastrukturna organizacija, koja zastupa interese cijelog
gospodarstva u razgovorima s institucijama države prigodom donošenja
gospodarstvenih zakona i defirniranje mjera tekuće ekonomske
politike.
HGK mora svojim članicima pružati usluge od gospodarske promocije,
obrazovanja, poslovno-informacijskog sustava do arbitraže. U njezinoj
nadležnosti mora biti i dio javnih ovlasti: potvrđivanje raznih
isprava, certifikata, izdavanje potvrda, vođenje registra i sl.
Obvezatno članstvo je uvjet takvog djelovanja jer se samo tako
omogućuje osnutak i rad visoko osposobljenih stručnih servisa te
financijska neovisnost u odnosu prema državi. Jednoglasni su to
zaključci članova Skupštine HGK, predsjednika Županijskih komora i
predsjednika Strukovnih udruženja HGK, doneseni na zajedničkoj
sjednici održanoj 16. veljače 1994., priopćeno je danas iz HGK.
Prigodom dnošenja Odluke, Skupština HGK imala je na umu javno-pravni
model komorskog ustroja kakav imaju i Njemačka, Italija, Slovenija,
Austrija i Franscuska, zemlje s kojima Hrvatska ostvaruje oko dvije
trećine ukupne vanjskotrgovinske razmjene, a od njih je Hrvatska
preuzela i glavninu zakonskih riješenja.
Nakon što je u raspravi i zaključcima izraženo jedinstveno stajalište
za takav model, predsjednik HGK mr. Mladen Vedriš ponudio je mandat
predsjednika na raspolaganje članovima Skupštine, predsjednicima
strukovnih udruženja i predsjednicima županijskih komora. Predsjedniku
Vedrišu je za dosadašnja nastojanja pružena jednoglasna potpora i
njegov je mandat predsjednika aklamativno potvrđen, ističe se u
priopćenju.
U sklopu donošenja financijskoga plana i Programa rada u 1995.,
Skupština HGK je utvrdila stopu za obračunavanje doprinosa koja iznosi
0,357 posto od plaća zaposlenih u gospodarstvu Hrvatske (u 1994. je
bila 0,4 posto).
Utvrđene su i Posebne uzance u ugostiteljstvu i Posebne uzance u
trgovini na malo, koje hrvatsku gospodarsku praksu u tim djelatnostima
izjednačavaju s praksom drugih razvijenih zemalja. U ugostiteljstvu su
utvrđeni poslovni običaji vezani uz ugovaranje hotelskih usluga,
smještaja u turističkim apartmanima, usluga kampiranja i prehrane i
točenja pića.
Posebnim uzancama u trgovini na malo uređuju se specifična pitanja u
odnosima prodavača i kupaca, s posebnim naglaskom na zaštitu
potrošača. Uzance razvijaju načelo solidarnosti, odgovornosti,
poslovnog morala u odnosima trgovac-potrošač te lojalno ponašanje
trgovaca prema partnerima, stoji na kraju priopćenja iz HGK.
(Hina) db mc
171453 MET feb 95
17HHMM MET feb 95
(Hina) db mc