FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OGRANIČENJE AUTOMOBILSKOG PROMETA SVE ČEŠĆE U EUROPI

Autor: ;BNŠ;
PARIZ, 22. studenoga (Hina/AFP) - Mjere ograničenja automobilskog prometa, najavljene u četvrtak u Parizu, već su uobičajene u mnogim europskim gradovima radi poticanja drugih načina premještanja i zaštite stanovnika i njihovih pluća izloženih zagađenju, prema ispitivanju novinara France pressea.
PARIZ, 22. studenoga (Hina/AFP) - Mjere ograničenja automobilskog prometa, najavljene u četvrtak u Parizu, već su uobičajene u mnogim europskim gradovima radi poticanja drugih načina premještanja i zaštite stanovnika i njihovih pluća izloženih zagađenju, prema ispitivanju novinara France pressea. #L# Nova organizacija gradskog prometa ima sljedbenike u francuskim gradovima, unazad nekoliko godina, prema Grupaciji vlasti odgovornih za promet (GART) koja okuplja predstavnike lokalnih i regionalnih kolektiva zaduženih za promet. U većini slučajeva, u Francuskoj i u inozemstvu, gradska uprava trudi se obeshrabriti, pa čak i zabraniti pristup automobilima u središte grada: složenije prometnice, odvraćanje od parkiranja, izrada planova s rasporedom javnog prometa, staze rezervirane za motorkotače i slično. Prema GART-u, švicarski gradovi posežu za kombiniranim, prilično djelotvornim, ograničenjima: Zuerich raspolaže s 13 tramvajskih linija za 500.000 stanovnika, a ograničio je i broj mjesta za parkiranje. Tako broj putovanja u javnom prometu doseže 500 po osobi i godini, nasuprot 250 u Parizu. Mnogi talijanski gradovi imaju pješačke zone u središtima, a Rim - koji svaki dan podnosi vožnju dva milijuna vozila - zabranjuje ulazak u središte vozačima koji tamo ne stanuju. Ponekad se problemi samo odgađaju. U Madridu čuvena četvrt Puerta del Sol zabranjena je danju od ponedjeljka do petka za osobna vozila, ali posvuda drugdje u gradu promet je i dalje kaotičan. Takvo je stanje i u Lisabonu i Portu. Atena, poznata po svojoj zagađenosti, uvela je 1982. godine izmjeničan promet svaki drugi dan, ovisno o parnom ili neparnom broju registarske tablice. Ponekad je potrebno potpuno prekinuti kretanje u gradskom središtu zbog zagađenosti. Naplata za vožnju po gradu još se malo koristi. Osim Singapura, Skandinavci su najnapredniji u tom području: Oslo je 1990. godine uveo plaćanje na glavnim ulazima u središte norveškoga glavnog grada. Ono stoji 12 kruna (1,9 dolara) po ulazu, a 24 krune za kamione. U Švedskoj, Stockholm je odredio sličnu mjeru, počevši od 1999. godine, radi ograničavanja kretanja i financiranja izgradnje budućih bulevara na periferiji. Cijena bi trebala iznositi 20 kruna. Njemački gradovi raspolažu istodobno kartom za parkiranje na periferiji, ograničavaju parkiranje, s rezervacijom za stanare, i imaju široku mrežu biciklističkih staza, što je i nizozemska tradicija. Beč daje prdnost javnom prijevozu, s posebnim mjestom za tramvaje, autobuse i taksije. Vozači autobusa mogu izravno uključiti zeleno svjetlo na semaforima. U šest četvrti austrijskoga glavnog grada stanovnici se mogu služiti naljepnicom koja stoji 2.000 šilinga godišnje za parkiranje duže od dva sata na ulicama u vlastitoj četvrti. U Londonu je parkiranje glavno oružje odvraćanja od središta grada jer su parkirni automati malobrojni i vrlo skupi (1 funta za 20 minuta). U Irskoj, Dublin nije poduzeo drakonske mjere, ali puno polaže na ponovno uvođenje triju tramvajskih linija, između 2000. i 2005. godine. Vožnja s više osoba u automobilu pogotovo se primjenjuje u Nizozemskoj, gdje predstavlja četvrtinu puta od kuće do posla. Iskustvo tog tipa provodi se trenutačno u pariškom predgrađu na autocesti s plaćanjem A14, koja postaje besplatna za vozače što putuju u troje od kuće do posla. Prema GART-u, Strasbourg služi kao primjer u Francuskoj, sa središtem promjera 1 km zabranjenim za automobile, namijenjenim pješacima i tramvaju. Rezultat: 200.000 svakodnevnih vožnji automobilom 1996. godine, nasuprot 250.000 1994. godine, te rekordno kretanje dvokotača (10 do 15 posto od ukupnog). Lyon razmatra novi plan gradskog prometa za 1997. godinu. Prema GART-u, stanovnici još pomažu izraditi taj plan, a 70 posto ih je za varijantu kojom se najviše mjesta pridaje javnom prijevozu. (Hina) bnš bnš 221505 MET nov 96

(Hina) bnš bnš

An unhandled error has occurred. Reload 🗙