FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

FINANCIJSKI PROBLEMI FRANCUSKE ŽELJEZNICE ZAUSTAVLJAJU TGV VLAKOVE

Autor: ;GT;
PARIZ, 28. listopada (Hina/Reuter) - Financijski problemi francuske državne željeznice SNCF, koja zbog uvođenja mreže vlakova velikih brzina (TGV) već godinama posluje s gubicima, dosegli su granicu iznad koje se više ne može ići.
PARIZ, 28. listopada (Hina/Reuter) - Financijski problemi francuske državne željeznice SNCF, koja zbog uvođenja mreže vlakova velikih brzina (TGV) već godinama posluje s gubicima, dosegli su granicu iznad koje se više ne može ići. #L# Naime, uvođenje mreže ovih, među putnicima iznimno omiljenih, brzih vlakova, koji kroz francusku panoramu jure brzinom od 300 kilometara na sat spajajući Bruxelles i Lyon s Parizom za samo dva sata, probilo je dopuštene okvire proračuna, tako da je francuska vlada ovoj željezničkoj kompaniji početkom godine morala oprostiti dug u iznosu od 125 milijardi franaka, koji je najvećim dijelom nastao upravo izgradnjom mreže TGV željezničkih linija. Od kada je 1981. godine otvorena prva linija TGV brzih vlakova, sjajna narančasta i plava boja njihovih lokomotiva tupih noseva postala je simbol modernizacije francuske infrastrukture, no francusko je ministarstvo transporta, nakon smanjenja proračuna radi zadovoljavanja uvjeta za uvođenje jedinstvene europske valute, objavilo da iz postojećih sredstava ne može financirati izgradnju novih željezničkih TGV linija. Francuski Revizorski sud istovremeno tvrdi da je ova državna kompanija početkom devedesetih godina namjerno iskrivila predviđanja o broju putnika kako bi opravdala troškove izgradnje sjeverne mreže željezničkih linija, te da su građevinske tvrtke prevarile francusku državu i, uz ogromne cijene, za izgradnju pruge koristile materijal dobiven komadanjem starih transportnih brodova. Po prvi put otkako su uvedeni, supervlakovi sada nailaze na otpor lokalnog stanovništva i to zbog plana izgradnje 24 milijarde franaka vrijedne željezničke pruge od Pariza do Marseillea na jugu zemlje, zato što bi ona prema tom planu trebala presijecati vinograde i pejzaže francuske Provence. U znak prosvjeda prema ovakvim zamislima pariških tehnokrata, stanovništvo je blokiralo lokalne željezničke linije i uz parole i prijetnje sabotažama organiziralo demonstracije od Valence do Avignona. No, neki bi se dijelovi Francuske koji još uvijek nisu uključeni u TGV mrežu - primjerice, Strasbourg, na istoku zemlje - itekako željeli napokon spojiti brzim vlakovima s ostatkom zemlje, nadajući se da bi to pridonijelo njihovu ekonomskom razvoju. Iskustvo, međutim, pokazuje drugačije. Tako, na primjer, sjeverna TGV linija, otvorena 1993. godine u jeku prve poslijeratne recesije u Francuskoj, još uvijek nije uspjela sjeverni francuski industrijski pojas pretvoriti u prostor privlačan za nove poslovne inicijative. TGV je, doduše, malo izmijenio francuski zemljopis ali je istovremeno, prepolovivši trajanje vožnje, dnevnu migraciju na posao u Pariz učinio praktičnim izborom, reducirajući time gospodarske aktivnosti u svim gradovima koji su od francuskoga glavnog grada udaljeni ne više od sat vremena. Zbog toga se Pariz, u kojemu stanuje 10 od ukupno 58 milijuna Francuza, sada nalazi nadohvat ruke Bretagni, dolini Loire, sjevernom dijelu zemlje i Alpama, dok su Pirineji na jugu zemlje, Alsace-Lorraine na istoku i središnja regija Auvergne još uvijek ostali od njega jednako udaljeni kao i prije, što znači da su, u usporedbi s drugim dijelovima zemlje, zapravo sada od Pariza relativno još udaljeniji. U nedavno objavljenom izvješću o stanju na željeznici, čiju izradu je zatražila francuska vlada, stručnjaci ističu da se veliki TGV plan iz 1992. godine za proširenje njegovih pravaca na istočna i jugoistočna područja države, sve do obale Mediterana, ne može provesti u djelo s postojećim sredstvima te predlažu da se program rada uspori i radikalno izmijeni prilagođavajući se situaciji. Govoreći o financijskim problemima na željeznici, ekonomski komentator radija RTL Jean-Yves Hollinger nedavno je rekao: "Priča o TGV-u pretvorila u tipičnu francusku sagu o tehnološkom uspjehu i financijskoj propasti." (Hina) gt br 281354 MET oct 96

(Hina) gt br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙