ZAGREB, 16. listopada (Hina) - Trideset godina rada Centra za odgoj, obrazovanje i osposobljavanje djece i mladeži "Dubrava" danas je svečano obilježeno prigodnim programom koji su priredili učenici Centra i voditelji njihovih sekcija
slobodnih aktivnosti.
ZAGREB, 16. listopada (Hina) - Trideset godina rada Centra za odgoj,
obrazovanje i osposobljavanje djece i mladeži "Dubrava" danas je
svečano obilježeno prigodnim programom koji su priredili učenici
Centra i voditelji njihovih sekcija slobodnih aktivnosti.#L#
Jedina socijalna ustanova u Hrvatskoj u kojoj mladež s tjelesnom
invalidnošću može steći srednjoškolsko obrazovanje u njima primjerenim
uvjetima, osnovana je odlukom hrvatskog Sabora 1966. godine i od tada
je do danas u njoj osposobljeno 1288 učenika u 28 generacija. #L#
Tadašnji Zavod osnovan je kao specijalna socijalna ustanova sa
zadatkom da tjelesno invalidnoj djeci i mladeži pruža smještaj,
potpuno zbrinjavanje, odgoj, medicinsku rehabilitaciju za vrijeme
njihova osnovnog i stručnog obrazovanja, te medicinsku pomoć u obliku
njege i liječenje.
Nastojeći prilagoditi uvjete života i rada u Centru potrebama
učenika, postigli smo da su mnogi naši bivši učenici danas uspješni u
svom poslu, istaknula je ravnateljica Centra Lidija Tocauer zahvalivši
se pritom svima koji su im pomagali u radu. Svoju zahvalnst uputila je
i nazočnim predstavnicima Ministarstva rada i socijalne skrbi, te
drugih ministarstava i srodnih ustanova, bivšim i sadašnjim
djelatnicima Centra, te maturantima prve generacije koji su došli na
obljetnicu svog Centra.
Kulturnim programom učenici Centra nastojali su zahvaliti svojim
odgojiteljima i voditeljima u Centru na ljubavi i pažnji. Po riječima
štićenika Centra, ovdje su dobili potrebno samopouzdanje i vjeru u
vlastite sposobnosti. Školovanjem su stekli srednjoškolsko obrazovanje
primjereno njihovom tjelesnom invaliditetu. Pošto tjelesna oštećenja
najčešće nisu u korelaciji sa mentalnim i kreativnim sposobnostima,
učenici su za stjecanje srednje stručne spreme radili po programima
istovjetnim onima u redovnim školama. Razlika je samo u maksimalnoj
prilagodbi nastave njihovim potrebama, te drugim oblicima njege i i
zaštite koji ih osposobljavanju za samostalan život.
(Hina) tn ds
161342 MET oct 96
(Hina) tn ds