FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

"PICASSO I PORTRET" ILI IZUMITELJ "MODERNOG TIJELA"

Autor: ;BNŠ;
PARIZ, 15. listopada (Hina/AFP) - Treba li portret odgovarati modelu? Pablo Picasso, dovodeći 75 godina u pitanje prikaz čovjeka u umjetnosti, to je pitanje izvrgao ruglu, postavši tako "izumiteljem modernog tijela".
PARIZ, 15. listopada (Hina/AFP) - Treba li portret odgovarati modelu? Pablo Picasso, dovodeći 75 godina u pitanje prikaz čovjeka u umjetnosti, to je pitanje izvrgao ruglu, postavši tako "izumiteljem modernog tijela". #L# Izložba "Picasso i portret" koja se otvara u petak, a traje do 20. siječnja 1997. godine, u Nacionalnim galerijama Grand Palaisa u Parizu, nakon cjeloljetnog postava u New Yorku, prati tu radikalnu transformaciju kroz 150 djela - 90 slika i 50-ak crteža i gravura. Ne znači da se umjetnik, rođen u Malagi 1881. i primljen sa 16 godina na Kraljevsku akademiju San Fernando u Madridu (1897.), nije zanimao za klasičnu izradu portreta, o čemu svjedoči portret "Tete Pepe" (1896.), pod utjecajem Velasqueza. No, vrlo brzo odbacuje akademska pravila. Lakoća kojom je prenosio fizionomije svojih modela, konciznim grafizmom, čak karikaturalnim, čine od njega vrlo brzo zvijezdu avangarde u umjetničkim krugovima Barcelone. Kada 1906. umjetnik susreće književnicu Gertrudu Stein, portret koji stvara pod utjecajem je arhaičnih "primitivističkih" oblika. Lice je pretvoreno u masivnu masku, a tu smjernicu potvrđuju i "Gospođice iz Avignona", 1907. godine. U kubističkom razdoblju nestaju krivulje i traženje dinamičnih učinaka, forma je uništena i sravnjena. Tijelu, rastavljenom na mnogobrojne plohe, povratit će oblik nakon rata, 1917. godine, vraćanjem deskriptivnom crtežu, realističnom, linearnom, inspiriranom Ingresom, koji će napustiti nakon nekoliko godina i zamijeniti ga masivnom, elastičnom ili izobličenom formom. Picasso može sve. U portretiranju ne preza ni od čega. Kada se o njemu radi, definicija sličnosti dolazi u pitanje, iako ju je umjetnik uvijek nastojao sačuvati - na ovaj ili onaj način. Njemu je puno manje bilo do toga da prenese izgled svojega modela ili njegovu "psihologiju" i osobnost, a puno više do toga da prenese emocije koje model u njemu izaziva. Portret nije više prvenstveno i isključivo vezan uz vizualnu percepciju (uostalom mnogi su rađeni po sjećanju), on je, naprotiv, novo stvaranje modela u viđenju koji bi mogli nazvati konceptualnim. Picassu (1881.-1973.), čiji portreti, začudo, nikada nisu samostalno izlagani, iako ljudski lik predstavlja jednu od njegovih omiljenih tema, ta će izložba omogućiti da se povežu likovna istraživanja s njegovim susretima, posebice ljubavnim. Fernande Olivier, Eva Gouel, Olga Khokhlova, Marie-Therese Walter, Dora Maar, Francoise Gilot, Jacqueline Roque ilustriraju tu galeriju žena - zamišljenih, u suzama, u igri s djecom, s prijateljima (Guillaume Apollinaire, Max Jacob, Gertrude Stein) ili su to osobe koje su odigrale značajnu ulogu u Picassovu životu (Ambroise Vollard, Kahnweiller). (Hina) bnš bnš 151500 MET oct 96

(Hina) bnš bnš

An unhandled error has occurred. Reload 🗙