PARIZ, 14. listopada (Hina/AFP) - Od "Mladog Krista" Paula Gauguina do "Postanka svijeta" Gustavea Courbeta, Muzej d'Orsay predstavlja počevši od srijede najpoznatije i najnovije akvizicije, dva mjeseca prije 10. obljetnice tog
muzeja, jednog od najposjećenijih u Parizu.
PARIZ, 14. listopada (Hina/AFP) - Od "Mladog Krista" Paula Gauguina do
"Postanka svijeta" Gustavea Courbeta, Muzej d'Orsay predstavlja
počevši od srijede najpoznatije i najnovije akvizicije, dva mjeseca
prije 10. obljetnice tog muzeja, jednog od najposjećenijih u Parizu.
#L#
"U deset godina, napominje direktor d'Orsaya Henri Loyrette, "muzej
je ugostio skoro 30 milijuna posjetitelja, ne računajući one s
gostujućih izložbi, organizirao 30 velikih izložbi, uz koncerte,
konferencije ili predavanja".
Izložba "Od Impresionizma do Art nouveaua" selekcija je iz
posljednjih šest godina velikih akvizicija tog hrama umjetničkog
izražavanja druge polovice 19. stoljeća, a ne iscrpni inventar.
Takav bi uostalom bio nemoguć jer više od 400 slika, više od 1.500
pastela i crteža, stotinjak skulptura i medalja, toliko namještaja i
umjetničkih predmeta, oko 5.800 nacrta arhitekture i dekoracije, skoro
12.300 fotografija postali su sastavni dio Orsaya od 1990. do 1996.
godine.
Bivši kolodvor pretvoren u muzej postao je divovsko skladište
kolekcija od Courbetova realizma do umjetnosti 'nabisovaca' (pariške
skupine slikara osnovane oko 1888.) preko impresionizma ili
simbolizma.
Izložba gravitira posebice oko dvaju remekdjela: "Mladi Krist" Paula
Gauguina, platno nabavljeno 1994. godine uz pomoć Philippea Meyera i
japanskog mecene, te "Postanak svijeta" Gustavea Courbeta (gola žena
uznemirujućeg realizma i senzualnosti), nabavljen 1995. godine.
Dvije slike predstavljene su svaka posebno u svojoj dvorani, okružene
djelima koja im pomažu u isticanju onog najboljeg na njima.
Što se tiče skulptura, tu je dirljiva mramorna statueta Augustea
Rodina - "Zima", koju simbolizira starica, opisana 1890. kao
"strahovito lijepa stvar ravnih grudiju, raspucanog trbuha i još
uvijek lijepe glave".
No, želeći pokazati raznovrsnu umjetnost, Orsay predstavlja 40-ak
djela fotografa Paula Burtya Havilanda (1880.-1950.) koji je
sudjelovao u procvatu novog fotografskog pogleda u SAD-u početkom
1910., nacrte vitraža Eugenea Grasseta (1841.-1930.), namještaj i
predmete Art nouveaua, među kojima jedinstvenu staklenu posudu Emilea
Gallea u plavoj i zelenoj boji, nazvanu "Vode stajaćice".
U toj 'žetvi' akvizicija jedna je u kojoj dominiraju sklad i finoća:
"Hvile" (Odmor) Danca Vilhelma Hommershoia (1864.-1916.), potret tihe
žene, s leđa, u atmosferi mirnoće, sivih i smeđih tonova, čiji
misterij nepogrešivo podsjeća na Vermeera kao učitelja.
(Hina) bnš bnš
141202 MET oct 96
(Hina) bnš bnš