ZAGREB, 10. listopada (Hina) - Zastupnički dom hrvatskog Sabora u nastavku je rada započeo raspravu o Konačnom prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i državnih upravnih
organizacija.
ZAGREB, 10. listopada (Hina) - Zastupnički dom hrvatskog Sabora u
nastavku je rada započeo raspravu o Konačnom prijedlogu zakona o
izmjenama i dopunama Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i
državnih upravnih organizacija. #L#
Njime se uz ostalo utvrđuje osnivanje novog ministarstva za povratak
i useljeništvo, te osnivanje državne uprave za skrb. Predlaže se
također prestanak rada Državnog zavoda za zaštitu obitelji, materinstva
i mladeži, čije bi poslove preuzelo Ministarstvo razvitka i obnove,
kao i Državnog zavoda za makroekonomske analize, čije bi poslove
preuzeo Državni zavod za statistiku. Poslove Državne uprave za zaštitu
kulturne i prirodne baštine preuzelo bi Ministarstvo kulture, poslove
Državnog ravnateljstva za robne zalihe Ministarstvo gospodarstva, a
poslove Vladina Ureda za žrtve rata, predložena državna uprava za
skrb.
Odbor za zakonodavstvo podupro je donošenje predloženog zakona, ali
je nasuprot predlagatelja stajališta da ravnatelji državnih upravnih
organizacija ne bi trebali biti dvostruko odgovorni, odnosno da ne
bi trebali biti odgovorni Vladi, nego samo nadležnom ministru. Odbor
također smatra da nema opravdanih razloga za ukidanje Državnog
zavoda za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži i Državne uprave
za zaštitu kulturne i prirodne baštine i za prenošenje njihova
djelokruga u nadležnost ministarstava. Takvo su stajalište iznijeli
i predstavnici klubova oporbenih zastupnika - Jozo Radoš (Klub
HSLS-a), Zlatko Tomčić (Klub HSS-a) i dr. Antun Vujić (Klub SDP-a).
Oni su iznijeli i niz kritika na predložena rješenja, pa primjerice
Radoš nije siguran da će se problem povratka hrvatskih iseljenika
riješiti ustrojem Ministarstva povratka i useljeništva. On drži da su
za povratak potrebni čvrsti gospodarski temelji, pa smatra da bi bio
dovoljan ured koji bi o mogućnostima povratka informirao hrvatske
iseljenike. Tomčić pak drži da bi se skrb o stradalnicima Domovinskog
rata trebala voditi u jednoj instituciji, za što čak predlaže i
mogućnost osnivanja ministarstva, a mogućnost osnivanja ministarstva
(umjesto kao sada državne uprave) predlaže i za zaštitu okoliša, s
obzirom na veliki značaj koji će Hrvatska tome morati poklanjati.
Radoš i Vujić ustvrdili su da nipošto ne treba spajati poslove
Državnog zavoda za makroekonomske analize i prognoze sa Državnim
zavodom za statistiku. Državni zavod za makroekonomske analize i
prognoze, istaknuli su, treba biti posebno institucija, a u spajanju
Radoš vidi i opasnost međusobnog utjecaja što ne bi bilo dobro.
Predstavnici klubova smatraju i da bi Državno ravnateljstvo za robne
zalihe trebalo ostati samostalna institucija pod izravnom
ingerencijom predsjednika Vlade i nadzorom Sabora.
Predstavnici klubova zamjerili su i na obrazloženju predloženih
izmjena koje se, kako je kazao Radoš, "uvijek pravdaju čarobnom
formulom veće učinkovitosti". Racionalizaciju i veću učinkovitost u
predloženim izmjenama ne vide ni Vujić ni Tomčić koji je, uz ostalo,
predložio da se zakon uputi u treće čitanje.
Nastavak rasprave o predloženim izmjenama i dopunama očekuje se
nakon stanke.
(Hina) bm/bn dd
101419 MET oct 96
(Hina) bm/bn dd