WASHINGTON, 18. ožujka (Hina) - Iako neki roditelji misle da česta uporaba filmova i videa u školovanju njihove djece može biti znak lijenosti učitelja, novo istraživanje - objavljeno u "Časopisu školske psihologije" Američke
psihološke udruge (APA) - upućuje na suprotno: takvi edukacijski materijali zapravo pomažu djeci da - za razliku od odraslih - zapamte više onoga o čemu ih se poučava.
WASHINGTON, 18. ožujka (Hina) - Iako neki roditelji misle da česta
uporaba filmova i videa u školovanju njihove djece može biti znak
lijenosti učitelja, novo istraživanje - objavljeno u "Časopisu školske
psihologije" Američke psihološke udruge (APA) - upućuje na suprotno:
takvi edukacijski materijali zapravo pomažu djeci da - za razliku od
odraslih - zapamte više onoga o čemu ih se poučava. #L#
Psiholozi dr. Juliette H. Walma van der Molen i dr. Tom H.A. van der
Voort s Centra za ispitivanje djece i medija pri Sveučilištu u Leidenu
u Nizozemskoj htjeli su ispitati mogu li se rezultati istraživanja, u
kojem su uspoređivali sjećanje televizijske i tiskane informacije kod
odraslih ljudi primijeniti i na djecu. Prema svim prethodnim
istraživanjima, odrasli su se bolje sjećali onog što su pročitali,
možda zato što oni ponekad ponovno pročitaju tiskani materijal, što
nije moguće kad je riječ o televiziji.
Ispitano je 152 djece u dobi između 10 i 12 godina, a predstavljena
im je dječja priča u originalnom televizijskom izdanju i u tiskanoj
verziji. Utvrđeno je da su djeca koja su gledala televiziju zapamtila
više od djece koja su priču pročitala. Drugim riječima - televizija je
bila učinkovitija.
Rezultati ispitivanja, zaključili su istraživači, upućuju na to da
televizijski obrazovni program prilagođen dječjem uzrastu - i koji
verbalno i vizualno prenosi informacije - nastavnicima može biti
učinkovito pomoćno sredstvo.
(Hina) car dgk
180204 MET mar 97
(Hina) car dgk