FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KRIZA NA MEĐUNARODNOM TRŽIŠTU DOVELA HRVATSKE BRODARE U OZBILJAN POLOŽAJ

Autor: ;IM;
ZADAR, 1. ožujka (Hina-Ivica Marijačić) - Direktori hrvatskih brodarskih tvrtki, okupljeni u Udruzi hrvatskih brodara "Mare nostrum", sastali su se dvaput u posljednjih osam dana, u Splitu i Zadru, razgovarajući o sve težim uvjetima svojeg poslovanja na međunarodnom tržištu na kojemu, kako su istaknuli, ostvaruju više od 90 posto prometa.
U OZBILJAN POLOŽAJ ZADAR, 1. ožujka (Hina-Ivica Marijačić) - Direktori hrvatskih brodarskih tvrtki, okupljeni u Udruzi hrvatskih brodara "Mare nostrum", sastali su se dvaput u posljednjih osam dana, u Splitu i Zadru, razgovarajući o sve težim uvjetima svojeg poslovanja na međunarodnom tržištu na kojemu, kako su istaknuli, ostvaruju više od 90 posto prometa. #L# Kriza na svjetskim morima očituje se poglavito u bitno smanjenim cijenama vozarina i povećanim troškovima goriva. Ti negativni trendovi počeli su u 1995. godini, svoj vrhunac dostigli u 1996., a nastavili su se i u ovoj, 1997. godini. Stoga su direktori devet hrvatskih brodarskih tvrtki odlučili upoznati javnost, ali u prvome redu i male dioničare svojih poduzeća, s teškoćama u poslovanju, ističući kako se od njih više ne mogu očekivati novčane donacije za različite društvene akcije i oblike pomoći, a ni mali dioničari ne mogu očekivati isplatu dividende koja je dijeljena u prošlih nekoliko godina. To ipak ne znači da brodarske tvrtke neće i ove godine isplatiti dividendu, jer će o tom posljednju riječ reći dioničarske skupštine, ali dividendu ne mogu jamčiti, ili će biti vrlo niska. Objašnjavajući krizu koja je zahvatila hrvatske brodarske tvrtke, direktor Jadroplova iz Splita Nikša Đovaneli naveo je da je gorivo u nekoliko godina poskupilo od 80 do 125 dolara po toni, a to je glavni trošak svih brodarskih poduzeća. Istodobno, znatno su smanjene vozarine, pa su ugovori o prijevozu tereta na svjetskim morima od tisuću do četiri tisuće dolara niži od onih potpisivanih prije nekoliko godina. Zbog jake krize na međunarodnom tržištu, događa se - što nije zabilježeno u prošlih desetak godina - da poneki brodovi ostaju usidreni, bez posla. Sadašnje stanje neće se odraziti na standard zaposlenih u tim poduzećima, pa će oko 10 tisuća obitelji i dalje sigurno živjeti, istaknuo je Đovaneli, a ulaganje u kvalitetne pomorce jednako je važno kao i ulaganje u nove brodove. U sljedećem poslovnom razdoblju hrvatski će brodari svaki zarađeni dolar ulagati u brodove kako bi izbjegli moguće probleme zbog starosti brodovlja, čulo se na skupu u Zadru. Unatoč svim negativnim trendovima, hrvatski će brodari opstati, zaključili su direktori hrvatskih brodarskih tvrtki. Stanje jest ozbiljno, ali ne i alarmantno, no prijeko je potrebno maksimalno racionalno poslovati, što znači da se brodari moraju okrenuti sebi kako bi održali 190 brodova s 3,5 milijuna tona nosivosti, vrijednih 1,3 milijarde dolara. Pritom je nužno i razumijevanje odgovornih ministarstava oko dodjele i prijevoza domaćih tereta koji su vrlo malo zastupljeni u ukupnoj količini prevezene robe. (Hina) im vkn 011055 MET mar 97

(Hina) im vkn

An unhandled error has occurred. Reload 🗙