ZADAR, 27. veljače (Hina) - Direktori devet hrvatskih brodarskih
tvrtki danas su na savjetovanju u Zadru analizirali poslovanje, svoj
tržišni i društveni položaj, te utvrdili da kriza na međunarodnom
tržištu brodskog prometa sve više zahvaća i hrvatske brodare koji na
tom tržištu ostvaruju više od 90 posto svojih prihoda.
Direktori hrvatskih brodarskih tvrtki ističu da je kriza počela
krajem 1995., a vrhunac je dostigla krajem 1996., kad su prosječne
vozarine zabilježile najniže vrijednosti u posljednjih devet godina.
Pad vrijednosti cijena usluga se nastavlja i u ovoj godini. Nastavak
poslovanja s niskim vozarinama, te bitno poskupljenje goriva, koje je
glavni trošak svakoga brodarskog poduzeća i koje je dvostruko skuplje
u odnosu na prije deset godina, dovodi u iznimno težak položaj sve
hrvatske brodare.
Na savjetovanju u Zadru, direktori hrvatskih brodarskih tvrtki su
istaknuli da su hrvatski brodari u sedam godina hrvatske slobode
sačuvali imovinu, servisirali dugoročne obveze i posve se prilagodili
stranom tržištu, ali su istodobno u hrvatskim brodogradilištima
izgradili 11 brodova vrijednih 340 milijuna dolara. Osim toga,
hrvatske su brodarske tvrtke redovitom isplatom plaća osigurale
materijalnu sigurnost za gotovo deset tisuća obitelji, a brojnim
donacijama i sponzorstvima potpomagale su mnoge društvene djelatnosti.
Međutim, današnji uvjeti na međunarodnom tržištu prisiljavaju brodare
da se u iduću godinu - dvije okrenu sami sebi, te da krajnje
racionalnim poslovanjem održe svojih 190 brodova vrijednih 1,3
milijarde dolara. Brodari su spremni i sposobni opstati i u ovako
teškim uvjetima, ali uz nužno razumijevanje, suradnju i strpljenje
nadležnih ministarstava i svih dioničara, rečeno je na skupu.
(Hina) im mc
271348 MET feb 97
(Hina) im mc