PEKING, 28. siječnja (Hina) - Kao i obično uoči kineske Nove godine, blagdana koji tradicionalno okuplja članove obitelji ma gdje oni žive, pred kineske se željeznice postavlja složena zadaća prijevoza desetaka milijuna ljudi koji tih
dana žele posjetiti svoje domove. Suočeni s mnogim teškoćama vezanim uz uvođenje dodatnih vlakova, organizatori te "selidbe naroda" u pravilu se suočavaju i s problemom šverca željezničkim kartama.
PEKING, 28. siječnja (Hina) - Kao i obično uoči kineske Nove godine,
blagdana koji tradicionalno okuplja članove obitelji ma gdje oni žive,
pred kineske se željeznice postavlja složena zadaća prijevoza desetaka
milijuna ljudi koji tih dana žele posjetiti svoje domove. Suočeni s
mnogim teškoćama vezanim uz uvođenje dodatnih vlakova, organizatori te
"selidbe naroda" u pravilu se suočavaju i s problemom šverca
željezničkim kartama. #L#
I dok uoči praznika pred kolodvorskim blagajnama nastaju beskrajni
redovi, a zbog ograničenog broja vlakova svi neće doći do karte,
šverceri kupuju karte unaprijed, a zatim ih pred kolodvorom prodaju
po, obično, dva puta većoj cijeni, oslobađajući tako ljude uz solidan
profit od stajanja u redu i osiguravajući im željeno mjesto u vlaku.
Naravno, željeznička policija ima pune ruke posla - uhvaćene
švercerske skupine mogu se vidjeti i u dnevnom tisku. Kako bi
doskočile neželjenoj pojavi, željezničke su vlasti sada bez prethodne
najave odlučile da se neiskorištena karta može vratiti na blagajnu
najkasnije šest sati prije polaska vlaka, i to uz naknadu koja iznosi
pedeset posto od njezine cijene. Dosad su se karte vraćale bez
vremenskog ograničenja i uz povrat u visini pune cijene, pa su
šverceri tako uvijek mogli pokriti eventualne "neuspješne
investicije". Činjenicu da je nakon uvođenja novih mjera na blagajnama
dvaju pekinških kolodvora samo u jednom danu vraćeno gotovo 5000
karata, pekinški tisak tumači panikom švercera zatečenih rizikom na
koji nisu naviknuli.
I dok, vjerojatno, šverceri smišljaju kako doskočiti sadašnjem
stanju, željezničke vlasti nastoje organizirati djelotvornu prodaju
karata i izvan kolodvora kako bi se smanjili redovi, uvodeći pritom uz
računala i mogućnost da se karta kupi čak dva mjeseca unaprijed.
(Hina) mer sb
280134 MET jan 97
(Hina) mer sb