ALMA ATA, 8. siječnja (Hina/Reuter) - Kazahstanska državna građevna tvrtka priopćila je u srijedu kako planira graditi podzemnu željeznicu u još uvijek glavnom gradu te države Alma Ati premda će prijestolnica Kazahstana uskoro postati
Akmola na sjeveru zemlje.
ALMA ATA, 8. siječnja (Hina/Reuter) - Kazahstanska državna građevna
tvrtka priopćila je u srijedu kako planira graditi podzemnu željeznicu
u još uvijek glavnom gradu te države Alma Ati premda će prijestolnica
Kazahstana uskoro postati Akmola na sjeveru zemlje. #L#
Predviđa se da će cijeli pothvat stajati između 600 i 630 milijuna
dolara.
"Podzemna željeznica bit će veliko olakšanje za grad koji se guši u
prometnim nevoljama", izjavio je za Reuters Murat Ukshebajev,
ravnatelj tvrtke Almatimetrostroj koja će biti zadužena za izvedbu
konstrukcijskih zahvata. Dodao je da bi radovi uskoro trebali i
početi, nakon što je kanadska tvrtka SNC-Lavalin Group Inc. završila
posao na osmišljavanju tehničkog i financijskog dijela projekta.
Po Ukshebajevim riječima, već je iskopano oko sedam kilometara
tunela, pa bi polaganje dijelova nužnih za gradnju metroa trebalo
početi do kraja ove ili početkom godine 1998.
Planirano je da podzemna željeznica u Alma Ati bude duga između 8,3 i
12,6 kilometara, ovisno o tome za koji će se od tri predložena nacrta,
koje su ponudili Kanađani, kazahstanske vlasti odlučiti.
Financiranje projekta, po Ukshebajevoj ocjeni, vjerojatno će biti
povjereno stranim bankama premda krajnju odluku tek trebaju donijeti
vlada i kazahstanska državna Eximbanka.
Gradnja metroa u glavnomu kazahstanskom gradu nije nova zamisao. Prvi
su radovi počeli još u doba Sovjetskog Saveza, krajem 80-ih, no morali
su biti prekinuti zbog manjka novca nakon stjecanja neovisnosti godine
1991.
Činjenica da će glavni grad države uskoro biti preseljen u Akmolu, te
da se Alma Ata nalazi na vrlo trusnom području, po mišljenju
Ukshebajeva, neće nimalo ometati izvedbu i svrhovitost projekta. On
očekuje da će svakodnevno podzemnom željeznicom putovati oko trećina
građana 1,5 milijunske Alma Ate, što će bitno smanjiti sadašnju razinu
zagađenosti zraka.
Na području Alma Ate očekuje se snažan potres u sljedećem desetljeću,
no Ukshebajev kaže: "Japan se gotovo svakodnevno trese, pa ipak brojni
tamošnji gradovi imaju podzemne željeznice. Zašto ne bismo i mi?"
(Hina) ii sv
081120 MET jan 97
(Hina) ii sv