PARIZ, 27. siječnja (Hina) - Kako bi pokazali specifičnu prirodu
problema kompatibilnosti kamiona i osobnih vozila te ozbiljnost
frontalnih sudara, u posljednje je tri godine u Renaultu obavljeno
35 testova sudara kamiona i automobila, piše Informativni bilten
ove poznate francuske automobilske tvrtke.
Rezultati ispitivanja pokazuju da su za snagu sudara odgovorna tri
čimbenika: a) odnos mase od 3:1 do 50:1; b) prednji dio kamiona je
puno tvrđi od prednjeg dijela osobnog vozila, tako da se sudarom
uništava uglavnom prednji dio osobnog vozila, te time dovodi u
opasnost sigurnost vozača i suvozača; c) prednji dio kamiona je na
višoj razini od kolnika za razliku od prednjeg dijela osobnog vozila,
zbog čega, kod frontalnog sudara, osobno vozilo često završava ispod
kamiona.
Iako je problem nekompatibilnosti mase neizbježan, on se može
smanjiti izmjenama na prednjem dijelu kamiona. Tako su stručnjaci
Renaulta u tijeku izrade novog "Premiuma" napravili sustav, još
uvijek u fazi usavršavanja, kojim se kod frontalnog sudara sprečava
ulijetanje vozila manje mase ispod kamiona. Izrađen od mekanog čelika
u obliku slova U, zaobljen na krajevima, sustav kod frontalnih sudara
"upija" dio jačine sudara i onemogućuje manjem vozilu da završi ispod
većeg. Kamioni se već opremaju stražnjim i bočnim pregradama za
sprečavanje ulijetanja manjih vozila pod kamione, a uvedene su i
izmjene u dizajnu vozila.
Trenutno se ispituju još dva načina smanjenja jačine frontalnih sudara,
a to su dodatni materijali za "primanje" jačine sudara, kao što su pjena
od aluminija i šupljikavi dizajn, te još veće izmjene na dizajnu kamiona.
(Hina) alf mp
270151 MET jan 97
(Hina) alf mp