JELABURG, 3. siječnja (Hina/Reuter)- Tisućama milja od Detroita, u snježnoj pustoši zapuštenog industrijskog parka nalazi se tekuća vrpca, na kojoj se proizvode američki automobili. Predviđeno je da se na njoj od uvezenih dijelova
sastavi do 10.000 automobila Chevrolet Blazer.
JELABURG, 3. siječnja (Hina/Reuter)- Tisućama milja od Detroita, u
snježnoj pustoši zapuštenog industrijskog parka nalazi se tekuća
vrpca, na kojoj se proizvode američki automobili. Predviđeno je da
se na njoj od uvezenih dijelova sastavi do 10.000 automobila Chevrolet
Blazer. #L#
Proizvođač automobila iz SAD-a "General Motors" ima kontrolu nad
vođenjem poslova i 25 posto udjela od dioničkog kapitala u podružnici
"Jelaz GM", dok ruska i tatarska vlada dijele 75 posto udjela.
"General Motors" je prva tvrtka koja je počela sa sastavljanjem
zapadnih automobila u Rusiji.
Prema procjenama, potencijal tržišta je ogroman i očekuje se da
prodaja novih automobila do kraja stoljeća naraste na jedan do dva
milijuna.
Tatarska republika koja je bogata naftom, pristala je financirati
izgradnju postrojenja prihodima od prodaje sirove nafte koja je
oslobođena carine.
Visoka carina na uvoz dijelova povećala je cijenu "Blazera" na
između 65 i 70.000 dolara, što je izvan mogućnosti velikog broja Rusa.
Ruski modeli automobila, tvrde dužnosnici tvrtke, prodavat će se po
cijeni od približno 25-30.000 dolara.
Greg DeYonker, zamjenik predsjednika "GM"-a za prekomorske zemlje,
izjavio je kako u "Jelaz-GM"-u u budućnosti planiraju proizvodnju od
250-300.000 automobila godišnje te kako su u "GM"-u počeli planirati
širienje pogona za proizvodnju putničkih automobila. Uz povoljne
okolnosti, s tim bi se moglo započeti krajem 1999.
(Hina) car mp
030307 MET jan 97
(Hina) car mp