ZAGREB, 23. listopada (Hina)- Dragutin Rosandić, predsjednik Hrvatskog školskog vijeća (HŠV), drži da sadašnji hrvatski školski sustav nije usklađen sa europskim školskim sustavima i stoga ga HŠV mora približiti najreprezentativnijim
europskim sustavima.
ZAGREB, 23. listopada (Hina)- Dragutin Rosandić, predsjednik
Hrvatskog školskog vijeća (HŠV), drži da sadašnji hrvatski školski
sustav nije usklađen sa europskim školskim sustavima i stoga ga HŠV
mora približiti najreprezentativnijim europskim sustavima.#L#
Prema smjericama Prijedloga nacrta strategije preobrazbe i razvoja
hrvatskog školskog sustava za 21. stoljeće, istaknutima na
današnjoj novinskoj konferenciji, škola bi se trebala
preoblikovati i prilagoditi europskim i svjetskim integracijskim
procesima, u skladu s hrvatskom tradicijom i posebnostima.
Stoga, pred Vijećem stoji niz zadaća među kojima je i rasterećenje
nastavnih programa i informatizacije školskog sustava, ocijenio je
Rosandić. Sadržajna modernizacija sustava pretpostavlja i
modernizaciju iznutra. Stožerna osoba sustava je učenik i učitelj,
kojemu se trebaju ponuditi mogućnosti stručnoga usvršavanja.
Na izradi nove strategije radit će, sustavno i promišljeno, više od
100 stručnjaka iz područja školstva. Rosandić ističe da je taj
proces preobrazbe i prilagodbe zapravo "stvaranje školskog sustava
za sutra", pri čemu treba utvrditi dinamiku i uvjete njegova
ostvarenja.
HŠV nema utvrđeni rok do kada bi se nova strategija trebala
izraditi, a članovi napominju kako će se "razići" ako ne budu imali
podršku resornoga ministarstva, Vlade i stranke na vlasti. HŠV će
prihvatiti i prijedlog nekog alternativnog školskog sustava, ako
se pojavi, i iz njega uzeti dobre prijedloge.
Rosandić se osvrnuo i na u javnosti osuđivan novi prijedlog
osnovnoškolskog obrazovanja, po kojemu bi učenik nakon
devetogodišnjeg školovanja dobio početnu, odnosno, završnu radnu
kvalifikaciju.
Taj predloženi model nove hrvatske škole (1+3+3+3) samo je jedan od
modela i ne smije se uzimati kao konačan. Sve modele europskih
sustava prvo ćemo predstaviti hrvatskoj javnosti, a potom
predložiti model hrvatske škole. Rosandić je napomenuo kako osim
Italije, sve europske zemlje imaju devetogodišnje i desetogodišnje
osnovno školovanje.
(Hina) mb mb
231442 MET oct 98
(Hina) mb mb