ZAGREB, 14. listopada (Hina) - Izrada strategije preobrazbe hrvatskog školskog sustava, koji će biti primjeren 21. stoljeću, zadaća je Hrvatskog školskog vijeća, koje je danas konstituirano u novom sazivu.
ZAGREB, 14. listopada (Hina) - Izrada strategije preobrazbe
hrvatskog školskog sustava, koji će biti primjeren 21. stoljeću,
zadaća je Hrvatskog školskog vijeća, koje je danas konstituirano u
novom sazivu. #L#
U tom savjetodavnom tijelu Ministarstva prosvjete i športa
okupljeno je 40 priznatih stručnjaka iz područja obrazovanja i
srodnih znanstvenih disciplina. Njihova zadaća je vrednovati
sadašnje stanje u školstvu i predložiti nužne promjene, kako bi se,
prema riječima ministra prosvjete i športa Božidara Pugelnika,
hrvatsko školstvo uklopilo u europski sustav.
Jedna od najvažnijih promjena o kojoj će HŠV raspravljati jest,
rekao je njegov predsjednik prof. Dragutin Rosandić, treba li
hrvatski školski sustav, s osmogodišnjeg, prijeći na
devetogodišnje školovanje (3+3+3), nakon čega bi se, uz osnovno
obrazovanje, dobila i određena stručna kvalifikacija. Takav sustav
imaju sve relevantne europske države osim Hrvatske i Italije,
naglasio je.
U našem školstvu potrebno je preispitati da li postojeći programi
zadovoljavaju europske standarde te ih usavršiti prema
jedinstvenoj metodologiji, posebice kada se govori o
preopterećenosti djece sadašnjim programima. Također je potrebno
standardizirati udžbenike i utvrditi status aleternativnih, kao i
odrediti organizaciju odgojno-obrazovnog sustava. To znači,
pojasnio je prof. Rosandić, odgovoriti jesmo li za čvrsti predmetni
sustav, što je s primjenom ostalih didaktičkih sutava i
organizacijom izvannastavnih oblika obrazovanja tj. slobodnim
aktivnostima.
Uz vrednovanje i promicanje učiteljske djelatnosti, potrebno je
razmotiriti i kvalitetu obrazovanja učitelja, djece pripadnika
nacionalnih manjina, hrvatske djece u iseljeništvu itd.
To su, rekao je Rosandić, polazišta, a cilj je da HŠV svoj rad završi
s izdavanjem monografije o hrvatskom školstvu, koju Hrvatska nema,
za razliku od drugih europskih zemalja.
Članovi HŠV istaknuli su u raspravi da je zasad potrebno izostaviti
prijedlog o devetogodišnjem sustavu obrazovanja jer, kako je
rečeno, "zašto solidnu građevinu hrvatskog školskog sustava
razdrmati preko noći", umjesto da se ustraje na njegovu
poboljašnju.
Pojam škola za 21. stoljeće, rečeno je, ne znači ništa ako nećemo
imati dobru školu već 1999. godine, a kao osnova za razgovar o
strategiji školstva u budućnosti trebala bi poslužiti
istraživanja, kojih zasad u nas nema.
Zbog obima posla, HŠV će se u idućem razdoblju češće sastajati, pa
je sljedeća sjednica najavljena za mjesec dana.
(Hina) mt mć
141604 MET oct 98
(Hina) mt mć