FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: PROIZVOĐAČE MUČE VISOKE MARŽE NA ALKOHOLNA PIĆA

Autor: ;DJU;
ZAGREB, 24. srpnja (Hina) - Visoke marže na cijene alkoholnih pića u maloprodaji u Hrvatskoj ne samo da uzrokuju manji promet u trgovinama, već smanjuju prihode i samim proizvođačima. Najveći domaći prizvođači, Badel 1862, Dalmacijavino i Istravino, žale se na previsoke marže, koje dosežu i do 45 posto na njihovu cijenu, ali ne mogu utjecati na poslovnu politiku trgovaca i kreiranje cijena u maloprodaji.
ZAGREB, 24. srpnja (Hina) - Visoke marže na cijene alkoholnih pića u maloprodaji u Hrvatskoj ne samo da uzrokuju manji promet u trgovinama, već smanjuju prihode i samim proizvođačima. Najveći domaći prizvođači, Badel 1862, Dalmacijavino i Istravino, žale se na previsoke marže, koje dosežu i do 45 posto na njihovu cijenu, ali ne mogu utjecati na poslovnu politiku trgovaca i kreiranje cijena u maloprodaji.#L# "Općenito gledajući, domaća maloprodaja radi s prevelikim maržama. Na našu robu trgovci stavljaju marže u rasponu od 35 do 45 posto, što je izuzetno visoko, posebno kada vidimo da se ta marža obračunava i na porez koji mi plaćamo državi", rekao je direktor Badela 1862 Želimir Golubić. Takvim manevrom u obračunu marže maloprodaja je povećala zaradu po boci alkoholnog pića te učinila proizvode izuzetno skupima i nepristupačnima potrošaču. U svijetu se marže u prodaji kreću od 10 do 15 posto. Još lošije stanje bilježi se i u ugostiteljstvu, gdje vina koja njihovi proizvođači prodaju po, primjerice, 20 kuna, na vinskoj karti u pojedinim ugostiteljskim objektima završavaju sa cijenom višom od 100 kuna. "Tu su posebno neprimjereno visoke marže, a naše aktivnosti kako bi postigli neke dogovore s ugostiteljima nisu dosad dale rezultata", zaključio je Golubić. I u Dalmacijavinu se žale na neprimjerene trgovačke marže, koje se kreću između 32 i 35 posto, i ugostiteljske marže, koje ponekad iznose i do 200 posto na njihovu cijenu. Taj proizvođač prodaje vino i u vlastitoj maloprodaji, a marža mu se kreće od 13 do 17 posto. Kao jedan od razloga pada potrošnje vina u toj tvrtki navode i veću potrošnju piva, koje im je postalo velika konkurencija. Svijetli primjer, po riječima komercijalnog direktora tvrtke Tončija Marijana, dogovor je Dalmacijavina s Upravom Zlatnog rata u Bolu na otoku Braču, o prodaji kvalitetnog vina Zlatni rat po cijeni od 40 kuna. Poslovodstvo Istravina drži da je svatko nezavisan u kreiranju prodajnih cijena, no u toj su regiji cijene njihovih proizvoda u maloprodaji već korigirane radi zabilježenog pada prometa u trgovinama. No, taj pad nije samo bio vezan uz visoke cijene nepristupačne kupcima, već i uz rastuću potrošnju piva, što je trend i u svijetu. Domagoj Juričić (Hina) dju sbo 240945 MET jul 98

(Hina) dju sbo

An unhandled error has occurred. Reload 🗙