PARIZ - Hennesy, L'Oreal, Dior, Remy Martin...kreću u pohod na Kinu.
Proizvođači francuskih luksuznih proizvoda, dobavljači finih konjaka,
parfema i poznatih dizajnerskih imena ubrzano se propremaju za osvajanje
Kine, ne bi li zadovoljili njezinu dugo potiskivanu želju za okusom dobrog
života. Kinesko gospodarstvo ove je godine zabilježilo rast od 14 posto,
plaće su u porastu, dok su troškovi života još uvijek niski, te se
porcjenjuje da će najbrojnija svjetska nacija postati narednih desetljeća
jednim od najvećih svjetskih potrošača luksuznih proizvoda. Čelnici
svjetski poznatih tvrtki, koje već otvaraju svoja sjedišta u Kini,
izjavljuju: "Kina je strateško tržište za svakoga".
Autor: Jennifer Genevieve, Reuter; 80 redaka;
SOFIJA - Bugari su zbunjeni čudnim pravilima tržišne ekonomije u njihovoj
zemlji: cijene su na razini zapadnih, ali je kvaliteta balkanska. Široki
spektar proizvoda u trgovinama u snažnoj je opreci s praznim policama iz
komunistiškog razdoblja, no radi se pretežno o proizvodima uvezenim iz
balkanskih, arapskih i azijskih zemalja, najčešće loše kvalitete, pa i,
kako se pokazalo u nekom slučajevima, opasnih po zdravlje. Državna
poduzeća lažiraju marke poznatih svjetskih tvrtki, ilegalne tvornice
alkoholnih pića proizvode sumnjiva pića, a preprodaja i krijumčarenje robe
u snažnom je zamahu.
AFP; 63 retka;
TOKIO - Japanski proizvođači automobila danas su žrtve skoka jena, pada
cijena na domaćem tržištu i teškoća koje imaju na sjevernoameričkom i
europskom tržištu, kako to pokazuje i 30. salon automobila koji se u petak
otvara u Tokiju. Zbog pada prodaje na vlastitom, te u prodoru na američko
tržište, kao i usporavanja izvoza u Europu, japanski proizvođači
automobila udvostručili su svoje napore na tržištima Jugoistočne Azije,
Bliskog istoka i Latinske Amerike. Ovakva kretanja, pokazuje to i salon
automobila, navela su ih i na preispitivanje njihova "proizvođačkog
modela", stila svojih automobila i komercijalne politike.
AFP; 60 redaka;
PARIZ - Gotovo je s kostimom za svaku priliku, temeljem garderobe
posljednjeg desetljeća: da bi se bilo na vrhuncu mode sljedećeg ljeta,
trebat će nositi naslage prozračne odjeće, nakit u nosu i drvene cokule.
Nakon stotinjak modnih revija organiziranih proteklog tjedna u Parizu,
očit je raskol između avangardnih i potvrđenih modnih kreatora.
Autor: Marie-Dominique Follain, AFP; 60 redaka.
(Hina) br
221310 MET oct 93
(Hina) br