"Devet mjeseci nakon pokretanja antisubvencijskog ispitnog postupka po službenoj dužnosti, Europska komisija uvela je privremene kompenzacijske pristojbe na uvoz električnih vozila na baterije iz Kine", navodi se u priopćenju.
Komisija je na temelju istrage zaključila da kineski proizvođači električnih vozila na baterije (BEV) "ostvaruje korist od nepoštenog subvencioniranja što može dovesti do gospodarske štete proizvođačima električnih vozila iz EU-a". Tijekom istrage ispitane su i vjerojatne posljedice i učinak tih mjera na uvoznike, korisnike i potrošače električnih vozila u EU-u, navodi se u priopćenju.
Komisija navodi pojedinačne tarife koje će se primjenjivati na tri kineska proizvođača u uzorku.
Tako će se na električne automobile BYD primjenjivati carina od 17,4 posto, Geely 19,9 posto te SAIC 37,6 posto.
Drugi proizvođači u Kini, koji su surađivali u ispitnom postupku, ali nisu bili uključeni u uzorak, podliježu ponderiranoj prosječnoj carini od 20,8 posto.
Carina za ostale tvrtke koje ne surađuju iznosi 37,6 posto, navodi se u priopćenju.
Te su privremene pristojbe, objašnjavaju iz Komisije, nešto niže u odnosu na one najavljene 12. lipnja, a temeljem "komentara o točnosti izračuna koje su dostavile zainteresirane strane".
Europska komisija je 12. lipnja najavila kako namjerava uvesti privremene carine na uvoz električnih automobila iz Kine, a tada se spominjao raspon od 17,4 do 38,1 posto, umjesto sadašnjih 10 posto.
"Privremene pristojbe primjenjivat će se od 5. srpnja 2024. godine, najdulje četiri mjeseca. U tom razdoblju mora se donijeti konačna odluka o pristojbama, glasovanjem država članica EU-a", navodi se u priopćenju, uz napomenu da bi se, kada se ta odluka usvoji, ona primjenjivala pet godina.
Komisija ističe kako se savjetovanja s kineskom vladom intenziviralo posljednjih tjedana nakon razmjene mišljenja između izvršnog potpredsjednika Valdisa Dombrovskisa i kineskog ministra trgovine Wanga Wentaoa.
"Kontakti se nastavljaju na tehničkoj razini s ciljem postizanja rješenja usklađenog sa Svjetskom trgovinskom organizacijom (WTO), kojim se na odgovarajući način rješavaju problemi koje je izrazila Europska unija. Svi dogovoreni rezultati ispitnog postupka moraju biti učinkoviti u rješavanju utvrđenih štetnih oblika subvencioniranja", navodi se u priopćenju.